
Grupa Polsat Plus prowadzi działalność społeczną od blisko 30 lat. W ramach strategii ESG realizujemy projekty na rzecz otoczenia społecznego (S), które są odpowiedzią na wyzwania zdefiniowane w ramach 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ (SDG). Nasze flagowe projekty spełniają założenia 10 celów. Dziś są one kojarzone nie tylko z markami z portfolio Grupy, ale też przez znaczną część społeczeństwa.
Jednym z celów Grupy Polsat Plus jest edukacja ekologiczna społeczeństwa. Realizowana jest ona głównie we współpracy ze Stowarzyszeniem Lepsza Polska oraz poprzez inne działania spółek. Najbardziej rozpoznawaną akcją Stowarzyszenia jest projekt „Czyste, Zielone Miasta”. Plus i Polsat Box przybliżają ekozagadnienia w Magazynie dla Abonentów pt. „Brawo Ty!”. W Polsat Box Go powstał program „Zwierzostan”. W aktywną walkę ze smogiem włączył się też Polsat News w swoim programie „Czysta Polska”, a Polsat już od lat zaprasza swoich widzów na koncert „Earth Festival. Gwiazdy dla Czystej Polski”. Serwis Zielona Interia popularyzuje wiedzę o zmianach klimatu, wspiera zagrożone gatunki oraz zachęca do korzystania z zeroemisyjnych środków transportu, m.in. w podcastach Przemysława Białkowskiego.
Dowiedz się więcej »z Centrum Nauki Kopernik
Grupa Polsat Plus od lat walczy z wykluczeniem cyfrowym i popularyzuje najnowsze technologie dostępu do szybkiego mobilnego internetu. Plus, który stawia na edukację i innowacyjność przekazu, od 2010 roku współpracuje z Centrum Nauki Kopernik – jedną z najnowocześniejszych europejskich instytucji łączących popularyzację nauki i kultury – zapewniając odwiedzającym dostęp do darmowego Wi-Fi.
Powodem do szczególnej dumy na styku bezpieczeństwa i edukacji jest dla nas ścisła współpraca, już od ponad 20 lat, z organizacjami ratowniczymi GOPR, TOPR, WOPR, MOPR. Wspólnie z ratownikami Plus uruchomił Zintegrowany System Ratownictwa, a nr ratunkowe: 601 100 100 (nad wodą) i 601 100 300 (w górach) współpracują ze wszystkimi sieciami komórkowymi i stacjonarnymi w Polsce i działają cały rok 24h/dobę.
Jednym z działań społecznych, w które bardzo mocno angażuje się Grupa Polsat Plus, jest promowanie sportu. Zajmuje on szczególne miejsce w działalności sieci Plus i Netii (sponsoring siatkówki i koszykówki) oraz Telewizji Polsat (transmisje z wielu dyscyplin na kilku kanałach sportowych). Marki Polsat i Plus są tytularnymi sponsorami Areny Gdańsk i Areny Gdynia. Sieć Plus wspiera Polską Siatkówkę od ponad 25 lat. Różnorodność, bogactwo i unikalność treści sportowych to także atuty Interii Sport, które podkreśla kampania „Żyjemy sportem”.
Mikołajkowego Bloku Reklamowego
Telewizja Polsat i Polsat Media Biuro Reklamy już od 20 lat organizują Mikołajkowy Blok Reklamowy. 6 grudnia o 18:45 przed telewizorami zasiadają miliony Polaków, którzy w prosty sposób pragną pomóc chorym dzieciom. Wpływy z Mikołajkowego Bloku Reklamowego są w całości przekazywane na leczenie i rehabilitację podopiecznych Fundacji Polsat.
Qurier Świętego Mikołaja
Choć wolontariat pracowniczy nie jest ujęty w Grupie Polsat Plus w formalne procedury, to od lat pracownicy spółek angażują się w różne inicjatywy. W Cyfrowym Polsacie i Polkomtelu tradycją są akcja Qurier Świętego Mikołaja z Fundacją Polki Mogą Wszystko i Charytatywny Kiermasz Świąteczny z Fundacją Polsat. W Polsacie odbywają się zbiórki elektrośmieci, a na apel ekipy programu „Nasz Nowy Dom”, która z kamerą odwiedziła schronisko dla zwierząt w Lublinie, odpowiedzieli nie tylko widzowie i pracownicy Telewizji, ale też wolontariusze Plusa, Cyfrowego Polsatu, Netii, Interii i InterPhone Service. W Interii kwestowano m.in. na rzecz Hospicjum dla dzieci Alma Spei, Fundacji im. Brata Alberta oraz Fundacji dla Zwierząt La Fauna, a zbiórki krwi odbywają się na bieżąco w większości biur w Warszawie oraz w fabryce w Mielcu.


