Opis działalności

Grupa Polsat Plus jest największą grupą medialno-telekomunikacyjną w Polsce i liderem na polskim rynku rozrywki i telekomunikacji. Jesteśmy liderem rynku płatnej telewizji oraz jednym z wiodących operatorów telekomunikacyjnych w kraju. Jesteśmy także jednym z największych producentów kontentu w Polsce i zajmujemy czołową pozycję na rynku nadawców telewizyjnych pod względem oglądalności i udziału w rynku reklamy. Oferujemy kompleksowe usługi multimedialne zaprojektowane z myślą o całej rodzinie oraz szereg usług hurtowych na międzyoperatorskim rynku telekomunikacyjnym, rynku telewizyjnym i reklamowym. Dodatkowo, w oparciu o Strategię 2023+, rozszerzyliśmy naszą działalność biznesową o produkcję i obrót czystą energią.

Nasza działalność operacyjna obejmuje cztery segmenty biznesowe: segment usług B2C i B2B, segment mediowy: telewizja i online, segment nieruchomości oraz segment zielona energia. Portfolio usług i produktów oferowanych przez spółki z Grupy obejmuje:

  • usługi płatnej telewizji, oferowane pod marką „Polsat Box” przez spółkę Cyfrowy Polsat – największego w Polsce dostawcę płatnej telewizji oraz przez spółkę zależną Netia. Naszym klientom zapewniamy dostęp do ponad 160 kanałów nadawanych w technologiach satelitarnej, naziemnej i internetowej (IPTV, OTT), nowoczesnych usług OTT, Multiroom oraz usługi wideo online poprzez serwis streamingowy Polsat Box Go;
  • usługi telekomunikacyjne, obejmujące m.in. usługi głosowe oraz transmisji danych, jak również usługi dodane (VAS). Mobilne usługi telekomunikacyjne świadczymy głównie pod marką „Plus” za pośrednictwem spółki Polkomtel – jednego z wiodących polskich operatorów telekomunikacyjnych, a stacjonarne usługi telekomunikacyjne – głównie za pośrednictwem spółki Netia. Ponadto oferujemy klientom biznesowym szereg zaawansowanych rozwiązań opracowanych z myślą o usprawnieniu procesów i zwiększeniu efektywności, w tym rozwiązań chmurowych;
  • szerokopasmowy mobilny Internet, oferowany pod marką „Plus” w nowoczesnych technologiach 5G, LTE Advanced oraz LTE. W zasięgu sieci 5G Plusa znajduje się ponad 26 mln mieszkańców Polski.
  • szerokopasmowy Internet stacjonarny o zasięgu blisko 11 mln gospodarstw domowych, oferowany pod markami „Netia” i „Plus” w oparciu o należącą do nas ogólnopolską infrastrukturę dostępową, jak również dostęp hurtowy do sieci innych operatorów;
  • nadawanie i produkcja telewizyjna w Grupie Telewizja Polsat, wiodącego nadawcy komercyjnego na polskim rynku, oferującego 43 popularne kanały telewizyjne własnej produkcji, w tym kanał główny POLSAT, będący czołowym kanałem FTA w Polsce;
  • media internetowe poprzez wiodący portal horyzontalny Interia.pl oraz bogate portfolio portali tematycznych;
  • usługi hurtowe na rynku międzyoperatorskim, obejmujące m.in. usługi interconnect, tranzyt ruchu IP i ruchu głosowego, dzierżawę łączy czy usługi roamingu krajowego i międzynarodowego;
  • produkcję i sprzedaż energii z odnawialnych źródeł energii, jak wiatr, słońce i biomasa. W ramach łańcucha wartości opartego o zielony wodór oferujemy jego produkcję, magazynowanie, transport, dystrybucję i sprzedaż, jak również budowę stacji tankowania wodoru oraz sprzedaż autobusów zasilanych wodorem;
  • działalność na rynku nieruchomości, obejmującą realizację projektów budowalnych, sprzedaż, wynajem i zarządzanie nieruchomościami. Naszym flagowym projektem jest inwestycja Port Praski zlokalizowana w ścisłym centrum Warszawy.

Najważniejsze liczby

(w mln PLN)20202021202220232024
Dane finansowe     
Przychody ze sprzedaży11.962,912.444,012.915,313.626,314.265,9
EBITDA4.191,97.699,633.471,23.231,23.437,6
Marża EBITDA35,0%61,9%326,9%23,7%24,1%
Zysk z działalności operacyjnej1.886,25.796,431.642,21.311,61.766,2
Zysk netto1.146,24.414,5901,1311,6777,3
Wydatki inwestycyjne11.217,91.158,81.114,41.601,91.784,2
Średnie zatrudnienie27.4027,4987,6488.0208.219
Dane giełdowe     
Kapitalizacja na koniec okresu (mln PLN)19.365,422.205,011.262,47.885,69.043,2
Podstawowy i rozwodniony zysk na jedną akcję (PLN)1,796,951,620,571,41
Cena akcji na koniec okresu (PLN)30,2834,7217,6112,3314,14

[1]  Wydatki inwestycyjne odzwierciedlają płatności za nasze inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe i wartości niematerialne. Nie uwzględniają nakładów na zakup zestawów odbiorczych wynajmowanych naszym klientom, które odzwierciedlono w przepływach środków pieniężnych z działalności operacyjnej oraz płatności z tytułu koncesji telekomunikacyjnych.
[2] Średnie zatrudnienie nieprodukcyjnych pracowników stałych w Grupie Cyfrowy Polsat, po wyłączeniu pracowników, którzy w raportowanym okresie nie świadczyli pracy z uwagi na długotrwałe nieobecności.
[3] Z uwzględnieniem jednorazowego zysku ze sprzedaży spółki Polkomtel Infrastruktura w wysokości 3.680,6 mln zł.


Kluczowe wskaźniki

 20202021202220232024
SEGMENT USŁUG B2C i B2B     
Usługi kontraktowe świadczone klientom B2C     
Łączna liczba RGU B2C na koniec okresu [tys.], w tym:13.16913.46513.28513.08313.209
Płatna telewizja 5.3555.2645.0494.8434.683
Telefonia komórkowa 5.8106.1956.2386.2466.437
Internet 2.0042.0061.9981.9942.089
Liczba klientów  B2C na koniec okresu [tys.]6.0046.0475.9345.7955.737
ARPU na klienta B2C [PLN]64,568,270,872,676,1
Churn w segmencie B2C6,9%6,9%7,0%7,6%7,0%
Wskaźnik nasycenia RGU na klienta B2C2,192,232,242,262,30
Usługi przedpłacone     
Łączna liczba RGU na koniec okresu [tys.], w tym:2.6182.6662.6912.6462.468
Płatna telewizja 11490829886
Telefonia komórkowa 2.4462.5372.5782.5222.358
Internet 5839312624
ARPU na RGU prepaid [PLN]15,516,217,517,617,6
Usługi kontraktowe świadczone klientom B2B     
Łączna liczba klientów B2B  na koniec okresu [tys.]69,368,969,168,868,2
ARPU na klienta B2B [PLN]1.3811.3901.4061.4541.504
TELEWIZJA I ONLINE     
Kanały telewizyjne     
Udział w oglądalności123,9%24,6%22,5%22,0%22,0%
Udział w rynku reklamy228,1%28,0%28,6%28,4%28,0%
Online – portale internetowe3     
Średniomiesięczna liczba użytkowników [mln]14,720,220,920,920,4
Średniomiesięczna liczba odsłon [mln]8841.9312.0451.9411.838
ZIELONA ENERGIA     
Produkcja całkowita energii elektrycznej [GWh], w tym:---665,01.016,4
Biomasa---565,0616,3
Fotowoltaika---72,386,4
Farmy wiatrowe na lądzie---27,7313,7

[1] NAM, wszyscy 16‐59, (2020 grupa 16‐49), cała doba; SHR%, z wyłączeniem kanałów partnerskich, uwzględniono oglądalność Live+2; od września 2021 r. z uwzględnieniem oglądalności poza miejscem zamieszkania, (tzw. widownia OOH); analizy wewnętrzne
[2] Szacunki własne na podstawie danych Starcom/Publicis Group  
[3] Dane pochodzą z badania Gemius/PBI oraz z badania Mediapanel; dane za okresy przed nabyciem Grupy Interia w lipcu 2020 r. dotyczą wyłącznie Grupy Polsat, dane za okresy po nabyciu Grupy Interia dotyczą Grupy Polsat-Interia; liczba użytkowników - wskaźnik real users, liczba odsłon - wskaźnik views

Ostatnia aktualizacja 08.06.2025