Podstawowe dane operacyjne

Segment usług B2C i B2B

 201920202021202220232024
USŁUGI KONTRAKTOWE ŚWIADCZONE KLIENTOM1) B2C      
Łączna liczba RGU2) B2C na koniec okresu [tys.], w tym:12.90213.16913.46513.28513.08313.209
Płatna telewizja [tys.], w tym:5.336 5.3555.2645.0494.8434.683
Telefonia komórkowa [tys.]5.578 5.8106.1956.2386.2466.437
Internet [tys.]1.988 2.0042.0061.9981.9942.089
Liczba klientów  B2C na koniec okresu [tys.]6.0876.0046.0475.9345.7955.737
ARPU na klienta B2C3) (narastająco od początku roku) [PLN]62,964,568,270,872,676,1
Churn w segmencie B2C4)7,2%6,9%6,9%7,0%7,6%7,0%
Wskaźnik nasycenia RGU na klienta B2C2,122,192,232,242,262,30
USŁUGI PRZEDPŁACONE  
 
   
Łączna liczba RGU na koniec okresu [tys.], w tym:2.6582.6182.6662.6912.6462.468
Płatna telewizja [tys.]16111490829886
Telefonia komórkowa [tys.]2.4162.4462.5372.5782.5222.358
Internet mobilny [tys.]815839312624
ARPU na RGU prepaid5) (narastająco od początku roku) [PLN]15,415,516,217,517,617,6
USŁUGI KONTRAKTOWE ŚWIADCZONE KLIENTOM B2B      
Łączna liczba klientów B2B (na koniec okresu) [tys.]68,769,368,969,168,868,2
ARPU na klienta B2B3 (narastająco od początku roku)[PLN]1.4001.3811.3901.4061.4541.504

 

1) Klient - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym. Klient identyfikowany jest na poziomie unikalnego numeru PESEL, NIP lub REGON
2) RGU (revenue generating unit) - pojedyncza, aktywna, generująca przychód detaliczny usługa płatnej telewizji świadczonej w dowolnej technologii, dostępu do Internetu mobilnego lub przewodowego bądź telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym
3) ARPU na klienta B2C/B2B - średni miesięczny przychód detaliczny od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym
4) Churn (współczynnik odejść lub odpływu) - rozwiązanie umowy z Klientem B2C w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym. Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, jak i dezaktywacji w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12-miesięcznym okresie
5) ARPU na RGU prepaid - średni miesięczny przychód detaliczny wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym w przeliczeniu na jednostkę RGU prepaid.

ZASTRZEŻENIE
Przy ocenie naszej działalności operacyjnej w segmencie usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych osobno analizujemy świadczone przez nas usługi kontraktowe i usługi przedpłacone. W przypadku tych pierwszych bierzemy pod uwagę liczbę pojedynczych, aktywnych usług świadczonych w modelu kontraktowym (RGU), liczbę klientów, wskaźnik odpływu klientów (churn) oraz średni miesięczny przychód na klienta. W przypadku usług przedpłaconych analizowana jest liczba unikalnych, aktywnych usług świadczonych w modelu przedpłaconym (RGU prepaid) oraz średni przychód przypadający na RGU prepaid. Liczba raportowanych RGU prepaid w ramach telefonii komórkowej oraz Internetu oznacza liczbę kart SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni wykonały albo otrzymały połączenie, wysłały albo otrzymały SMS/MMS albo skorzystały z usług transmisji danych. W przypadku bezpłatnego dostępu do Internetu świadczonego przez Aero2 do RGU usług przedpłaconych w ramach dostępu do Internetu wliczone zostały wyłącznie te karty SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni skorzystały z usług transmisji danych w ramach płatnych pakietów.

Segment mediowy: telewizja i online 

Telewizja 

 201820192020202120222023
udział w oglądalności      
Grupa TV Polsat1, w tym:24,30%24,29%23,94%24,57%22,53%22,01%
POLSAT (kanał główny)11,37%10,99%9,51%8,95%7,85%7,60%
Pozostałe kanały12,94%13,30%14,42%15,63%14,68%14,40%
Grupa Discovery27,14%26,59%26,57%24,35%23,76%23,46%
Grupa TVP21,44%21,52%19,97%21,34%21,98%19,91%
       
udział w rynku reklamy TV      
Udział w rynku reklamy Grupy TV Polsat (2)27,3%27,9%28,1%28,0%28,6%28,6%

 

Online3

Średniomiesięczna liczba użytkowników (real users, w mln)

 201820192020202120222023
Grupa Polsat-Interia48,99,614,720,220,920,9
Grupa Wirtualna Polska21,221,621,421,422,122,1
Grupa RAS Polska21,020,821,622,222,021,5
Grupa Polska Press16,217,217,416,917,918,0
Grupa Agora16,516,516,417,718,218,9

 

Średniomiesięczna liczba odsłon (w mln)

 201820192020202120222023
Grupa Polsat-Interia41201458841 9312 0451 941
Grupa Wirtualna Polska3 1122 9123 2863 4143 8923 494
Grupa RAS Polska2 5082 1122 4272 3742 8362 572
Grupa Polska Press504695862855826831
Grupa Agora640564586594637732

(1) Nielsen Audience Measurement, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-59 lat (2018-2020 grupa 16‐49), cała doba, uwzględniono Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni (tzw. Time Shifted Viewing), od września 2021 r. z uwzględnieniem oglądalności poza miejscem zamieszkania (tzw. widownia OOH)
(2) Szacunki własne na podstawie danych Publicis Groupe 
(3) 2018 - 3Q'20 - Gemius/PBI, 4Q'20 i poźniej - Mediapanel, liczba użytkowników – wskaźnik real users
(4) 2018-2Q'20 dla Grupy Cyfrowy Polsat

 

Segment zielona energia 

 202220232024
 3Q4Q1Q2Q3Q4Q1Q2Q3Q
Łączna produkcja energii elektrycznej (GWh), w tym:135,9176,6149,3145,1191,3179,3198,9222,0300,6
Biomasa108,9168,5140,0117,8157,1150,1135,1124,2187,7
Fotowoltaika27,08,19,327,327,97,811,933,331,8
Farmy wiatrowe na lądzie----6,321,451,964,581,1
Średnia cena sprzedaży wyprodukowanej energii1 [PLN/MWh]----748,2692,1650,8564,2593,8

1 Liczona jako iloraz wygenerowanych przez segment zielonej energii przychodów ze sprzedaży energii elektrycznej własnej i wolumenu produkcji

Ostatnia aktualizacja 05.05.2025