W nawiązaniu do raportu nr 6/2023 z 27 marca 2023 roku Zarząd spółki Cyfrowy Polsat S.A. („Spółka”) informuje, że w związku z przesunięciem terminu publikacji jednostkowego i skonsolidowanego raportu rocznego Spółki z przyczyn niezależnych od Spółki, Zarząd podjął decyzję o przekazaniu do publicznej wiadomości wybranych wstępnych, nieaudytowanych skonsolidowanych wyników finansowych i operacyjnych Grupy Kapitałowej Spółki („Grupa”) za rok 2022 oraz za czwarty kwartał 2022 roku.
Wybrane wstępne skonsolidowane dane finansowe
[mln zł] |
2022 |
IV kwartał 2022 |
Przychody ze sprzedaży usług, produktów, towarów i materiałów |
12.915,3 |
3.429,6 |
Zysk z działalności operacyjnej |
1.642,2 |
395,2 |
Zysk netto |
901,1 |
174,5 |
EBITDA(1) |
3.471,2 |
858,3 |
Marża EBITDA |
26,9% |
25,0% |
Zysk na sprzedaży jednostki zależnej i stowarzyszonej |
153,2 |
39,8 |
Koszty wsparcia Ukrainy |
(34,1) |
- |
EBITDA skorygowana(2) |
3.352,1 |
818,5 |
Marża EBITDA skorygowana |
26,0% |
23,9% |
(1) |
EBITDA definiowana jako zysk/(stratę) netto określone zgodnie z MSSF, przed amortyzacją (z wyłączeniem licencji programowych), odpisami (oraz ich odwróceniem) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, wartością netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych, przychodami z tytułu odsetek, kosztami finansowymi, dodatnimi/(ujemnymi) różnicami kursowymi, podatkiem dochodowym oraz udziałem w wyniku wspólnych przedsięwzięć. Różnice pomiędzy EBITDA a wykazanym zyskiem/(stratą) z działalności operacyjnej obejmują amortyzację i odpisy (oraz ich odwrócenie) z tytułu utraty wartości rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych oraz wartość netto zlikwidowanych rzeczowych aktywów trwałych i wartości niematerialnych. |
(2) |
EBITDA skorygowana nie uwzględnia zbycia pakietów akcji/udziałów spółek Modivo S.A., CKS Ossa Sp. z o.o. i Ossa Medical Center Sp. z o.o. oraz 50% udziałów w spółkach Port Praski City II sp. z o.o. i Port Praski Medical Center sp. z o.o. w 2022 roku, jak również kosztów wsparcia Ukrainy poniesionych w 2022 roku. |
Wskazany powyżej wstępny skonsolidowany zysk netto za rok 2022 i czwarty kwartał 2022 roku uwzględnia udziały w wyniku netto jednostek stowarzyszonych wycenianych metodą praw własności, w szczególności udział w szacunkowym skonsolidowanym zysku netto spółki Asseco Poland S.A. („Asseco”), w której Spółka posiada 22,95% udziałów. Zgodnie z raportem bieżącym Asseco nr 6/2023 z 20 marca 2023 roku, podany uprzednio do publicznej wiadomości szacunkowy skonsolidowany wynik netto Asseco może ulec zmianie w związku z prowadzonymi obecnie analizami, co z kolei może przełożyć się na poziom skonsolidowanego zysku netto Grupy.
Ponadto Zarząd Spółki informuje, że wstępny skonsolidowany dług netto Grupy na dzień 31 grudnia 2022 roku wyniósł 9.929,5 mln zł, a wskaźnik długu netto do EBITDA na dzień 31 grudnia 2022 roku kształtował się na poziomie 2,86x.
Wybrane skonsolidowane dane operacyjne
2022 |
|
||||
SEGMENT USŁUG B2C i B2B |
|
|
|
|
|
Usługi kontraktowe świadczone klientom B2C |
|
|
|||
Łączna liczba RGU B2C (na koniec okresu) [tys.], w tym: |
13.285 |
|
|||
Płatna telewizja |
5.049 |
|
|||
Telefonia komórkowa |
6.238 |
|
|||
Internet |
1.998 |
|
|||
Liczba klientów B2C (na koniec okresu) [tys.] |
5.934 |
|
|||
ARPU na klienta B2C w Q4’2022 [PLN] |
71,7 |
|
|||
ARPU na klienta B2C w 2022 roku [PLN] |
70,8 |
|
|||
Churn w segmencie B2C |
7,0% |
|
|||
Wskaźnik nasycenia RGU na klienta B2C |
2,24 |
|
|||
Usługi przedpłacone |
|
|
|||
Łączna liczba RGU (na koniec okresu), [tys.], w tym: |
2.691 |
|
|||
Płatna telewizja |
82 |
|
|||
Telefonia komórkowa |
2.578 |
|
|||
Mobilny Internet |
31 |
|
|||
ARPU na RGU prepaid w Q4’2022 [PLN] |
17,4 |
|
|||
ARPU na RGU prepaid w 2022 roku [PLN] |
17,5 |
|
|||
Usługi kontraktowe świadczone klientom B2B |
|
|
|||
Łączna liczba klientów B2B (na koniec okresu) [tys.] |
69,1 |
|
|||
ARPU na klienta B2B w Q4’2022 [PLN] |
1.427 |
|
|||
ARPU na klienta B2B w 2022 roku [PLN] |
1.406 |
|
|||
SEGMENT MEDIOWY: TELEWIZJA I ONLINE |
|
||||
Kanały telewizyjne |
|
|
|||
Udział w oglądalności (za Q4’2022) |
21,6% |
|
|||
Udział w rynku reklamy (za Q4’2022) |
28,4% |
|
|||
Udział w oglądalności (za 2022 rok) |
22,5% |
|
|||
Udział w rynku reklamy (za 2022 rok) |
28,7% |
|
|||
Online – portale internetowe |
|
|
|||
Średniomiesięczna liczba użytkowników [mln] |
21,2 |
|
|||
Średniomiesięczna liczba odsłon [mln] |
2.016 |
|
|||
Zarząd Spółki zastrzega, że przedstawione powyżej dane mają charakter wstępny a sprawozdania finansowe Spółki są w trakcie badania przez biegłego rewidenta. Ostateczne wartości zostaną przedstawione w raporcie rocznym Spółki i skonsolidowanym raporcie rocznym Grupy Kapitałowej Spółki za rok 2022, które zostaną opublikowane 20 kwietnia 2023 roku.
Podstawa prawna |
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE. |