Działania i udogodnienia Grupy Polsat Plus w ramach walki z koronawirusem i akcji #zostańwdomu
Celem nadrzędnym Grupy Polsat Plus w sytuacji ogłoszenia pandemii koronawirusa stała się troska o zdrowie i bezpieczeństwo klientów, kontrahentów oraz pracowników. Dlatego zostały podjęte liczne działania mające na celu zminimalizowanie ryzyka dla naszych kluczowych interesariuszy, jak i zapewnienie ciągłości działania firm wchodzących w skład Grupy.
Od początku pandemii Grupa Polsat Plus razem z głównym akcjonariuszem Zygmuntem Solorzem i we współpracy z Fundacją Polsat odpowiedzialnie angażowała się także w działania pomocowe dla wielu grup społecznych, przeznaczając na walkę z koronawirusem w sumie ponad 50 mln zł.
Swoimi działaniami Grupa Polsat Plus objęła obszary zdrowia i bezpieczeństwa, wsparcia dla dzieci i młodzieży, pomocy seniorom oraz edukacji i informacji:
- Zakup przez Grupę Polsat i głównego udziałowca Zygmunta Solorza 200 tysięcy testów na koronawirusa wraz z niezbędną aparaturą laboratoryjną za kwotę ponad 16 mln zł.
- Zakup 20 nowoczesnych respiratorów o wartości niemal 3 mln zł dla szpitali zakaźnych od Plusa i Fundacji Polsat.
- Emisja specjalnego bloku reklamowego „Reklama na Ratunek - Razem w walce z koronawirusem" przez Polsat i Biuro Reklamy Polsat Media, który obejrzało ponad 7 mln widzów. W ten sposób zebrano ponad 3 mln zł (2,5 mln zł od reklamodawców i 0,5 mln zł od Polsatu) i przekazano najbardziej potrzebującym szpitalom i instytucjom.
- Zakup przez Fundację Polsat najpotrzebniejszego sprzętu dla służby zdrowia za 2 mln zł (m.in. kombinezony, gogle medyczne, maski chirurgiczne, maski KN 95 P2 oraz rękawiczki ochronne).
- Przekazanie przez sieć Plus i Cyfrowy Polsat wraz z Fundacją Polsat 2200 tabletów z dostępem do Internetu dla najbardziej potrzebujących dzieci w domach dziecka, rodzinnych domach dziecka, rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo-wychowawczych, w celu zapewnienia im wsparcia w zdalnej edukacji.
- Koncert dla Śląska, przygotowany i wyemitowany przez Polsat (wsparcie Śląskiego Centrum Chorób Zakaźnych w Szpitalu w Ochojcu).
- Produkcja i emisja kampanii społecznej „Pomagajmy sobie nawzajem” zachęcającej do pomocy seniorom.
- Przekazanie przez Plusa 188 starterów z bezpłatnymi rozmowami, SMS-ami i internetem dla podopiecznych Fundacji Polki Mogą Wszystko (wspólna akcja OPPO, Plusa, Fundacji Polsat i redakcji technologicznej Wirtualnej Polski).
- Przekazanie kart SIM z internetem do Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w Szpitalu Klinicznym im. ks. Anny Mazowieckiej w ramach akcji #okonamalucha”.
- Przekazanie przez Plus i ZTE Poland 10 tys. sztuk maseczek dla szpitali (m.in. Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie, Szpitala Uniwersyteckiego w Bydgoszczy, Wielospecjalistycznego Szpitala Miejskiego z Zakładem Opiekuńczo-Leczniczym w Poznaniu, Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Wojskowego Instytutu Medycznego).
- Przekazywanie bieżących informacji związanych z pandemią koronawirusa w serwisie Polsatnews.pl i w aplikacji mobilnej Polsat News, w zwiększonej liczbie wydań „Wydarzeń” emitowanych na antenie Polsatu i Polsatu News oraz w specjalnym, interaktywnym programie „Wszystko o koronawirusie”.
- Darmowy transfer danych w aplikacji Polsat News dla klientów Plusa - by być na bieżąco z najnowszymi informacjami z Polski i ze świata.
- Wsparcie duchowe w postaci transmisji niedzielnych mszy świętych ze Świątyni Opatrzności Bożej na kanałach Polsat News i Polsat Rodzina oraz w Internecie w serwisie Polsat Box Go (wcześniej Ipla).
- Codzienne treningi z trenerem personalnym na antenie Polsat News oraz transmisje na żywo z gwiazdami Polsatu w ramach inicjatywy #wszystkobędziedobrze.
- Darowizny od pracowników Grupy Polsat Plus na rzecz akcji utworzonej przez 4 Smaki Restaurants&Catering „Poczuj smak pomocy” - z uzbieranych datków zrealizowano ponad 1500 obiadów dla medyków.
- Przekazanie przez Grupę Polsat Plus ponad 3000 żonkili do Fundacji Wolne Miejsce na rzecz akcji „Śniadanie Wielkanocne dla Samotnych”.
- Czytanie bajek przez gwiazdy Polsatu w ramach akcji Fundacji Polsat #CzytamyDlaDzieci.
- Wsparcie dla Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans" SP ZOZ w Warszawie.
- Emisja dedykowanego spotu Fundacji Polsat i Telewizji Polsat „SMS na ratunek” – z którego cały dochód przeznaczony został na zakup niezbędnych środków ochrony osobistej dla służby zdrowia.
- Podejmowanie ważnych tematów związanych z zagrożeniami i konsekwencjami koronawirusa u najmłodszych w programie #JesteśmyDlaDzieci.
- Udostępnienie darmowego pakietu 10 GB dla wszystkich klientów Plusa, Polsat Box (wcześniej Cyfrowego Polsatu) i Plusha.
- Udostępnienie kilkudziesięciu kanałów w ramach tzw. „otwartego okna” dla abonentów Polsat Box (wcześniej Cyfrowego Polsatu) i użytkowników Polsat Box Go (wcześniej Ipli).
- Przyspieszenie Internetu stacjonarnego od sieci Plus do maksymalnych prędkości, nawet do 1 Gb/s, bez dodatkowych opłat.
- Włączenie serwisu muzycznego TIDAL bez limitu danych dla klientów sieci Plus.
- Abonenci Plusa, bez naliczania opłat za transmisję danych, mogli korzystać ze stron internetowych sektora publicznego z ważnymi informacjami i zaleceniami, m.in. Komendy Głównej Policji (www.policja.gov.pl), Państwowej Inspekcji Sanitarnej MSWiA (www.pis.mswia.gov.pl) czy Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej – ePUAP (www.epuap.gov.pl). Wykaz stron, z których korzystanie nie zmniejsza klientowi pakietu danych znajduje się tutaj.