Segment usług B2C i B2B
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|---|---|---|
USŁUGI KONTRAKTOWE ŚWIADCZONE KLIENTOM1) B2C | ||||||
Łączna liczba RGU2) B2C na koniec okresu [tys.], w tym: | 12.646 | 12.902 | 13.169 | 13.465 | 13.285 | 13.083 |
Płatna telewizja [tys.], w tym: | 5.359 | 5.336 | 5.355 | 5.264 | 5.049 | 4.843 |
Telefonia komórkowa [tys.] | 5.271 | 5.578 | 5.810 | 6.195 | 6.238 | 6.246 |
Internet [tys.] | 2.017 | 1.988 | 2.004 | 2.006 | 1.998 | 1.994 |
Liczba klientów B2C na koniec okresu [tys.] | 6.176 | 6.087 | 6.004 | 6.047 | 5.934 | 5.795 |
ARPU na klienta B2C3) (narastająco od początku roku) [PLN] | 61,8 | 62,9 | 64,5 | 68,2 | 70,8 | 72,6 |
Churn w segmencie B2C4) | n/d | 7,2% | 6,9% | 6,9% | 7,0% | 7,6% |
Wskaźnik nasycenia RGU na klienta B2C | 2,05 | 2,12 | 2,19 | 2,23 | 2,24 | 2,26 |
USŁUGI PRZEDPŁACONE | ||||||
Łączna liczba RGU na koniec okresu [tys.], w tym: | 2.647 | 2.658 | 2.618 | 2.666 | 2.691 | 2.646 |
Płatna telewizja [tys.] | 96 | 161 | 114 | 90 | 82 | 98 |
Telefonia komórkowa [tys.] | 2.424 | 2.416 | 2.446 | 2.537 | 2.578 | 2.522 |
Internet mobilny [tys.] | 127 | 81 | 58 | 39 | 31 | 26 |
ARPU na RGU prepaid5) (narastająco od początku roku) [PLN] | 15,4 | 15,4 | 15,5 | 16,2 | 17,5 | 17,6 |
USŁUGI KONTRAKTOWE ŚWIADCZONE KLIENTOM B2B | ||||||
Łączna liczba klientów B2B (na koniec okresu) [tys.] | 68,2 | 68,7 | 69,3 | 68,9 | 69,1 | 68,8 |
ARPU na klienta B2B3 (narastająco od początku roku)[PLN] | 1.426 | 1.400 | 1.381 | 1.390 | 1.406 | 1.454 |
1) Klient - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadającą osobowości prawnej, posiadająca co najmniej jedną, aktywną usługę świadczoną w modelu kontraktowym. Klient identyfikowany jest na poziomie unikalnego numeru PESEL, NIP lub REGON.
2) RGU (revenue generating unit) - pojedyncza, aktywna, generująca przychód detaliczny usługa płatnej telewizji świadczonej w dowolnej technologii, dostępu do Internetu mobilnego lub przewodowego bądź telefonii komórkowej, świadczona w modelu kontraktowym lub przedpłaconym.
3) ARPU na klienta B2C/B2B - średni miesięczny przychód detaliczny od Klienta wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym.
4) Churn (współczynnik odejść lub odpływu) - rozwiązanie umowy z Klientem B2C w drodze wypowiedzenia, windykacji lub innych działań, skutkujące tym, że po skutecznym rozwiązaniu umowy, Klient nie posiada żadnej aktywnej usługi świadczonej w modelu kontraktowym. Wskaźnik churn prezentuje stosunek liczby klientów, którym dezaktywowano ostatnią usługę (w drodze wypowiedzenia, jak i dezaktywacji w wyniku działań windykacyjnych lub z innych przyczyn) w okresie ostatnich 12 miesięcy do średniorocznej liczby klientów w tym 12-miesięcznym okresie.
5) ARPU na RGU prepaid - średni miesięczny przychód detaliczny wygenerowany w danym okresie rozliczeniowym w przeliczeniu na jednostkę RGU prepaid.
ZASTRZEŻENIE
Przy ocenie naszej działalności operacyjnej w segmencie usług świadczonych dla klientów indywidualnych i biznesowych osobno analizujemy świadczone przez nas usługi kontraktowe i usługi przedpłacone. W przypadku tych pierwszych bierzemy pod uwagę liczbę pojedynczych, aktywnych usług świadczonych w modelu kontraktowym (RGU), liczbę klientów, wskaźnik odpływu klientów (churn) oraz średni miesięczny przychód na klienta. W przypadku usług przedpłaconych analizowana jest liczba unikalnych, aktywnych usług świadczonych w modelu przedpłaconym (RGU prepaid) oraz średni przychód przypadający na RGU prepaid. Liczba raportowanych RGU prepaid w ramach telefonii komórkowej oraz Internetu oznacza liczbę kart SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni wykonały albo otrzymały połączenie, wysłały albo otrzymały SMS/MMS albo skorzystały z usług transmisji danych. W przypadku bezpłatnego dostępu do Internetu świadczonego przez Aero2 do RGU usług przedpłaconych w ramach dostępu do Internetu wliczone zostały wyłącznie te karty SIM, które w ciągu ostatnich 90 dni skorzystały z usług transmisji danych w ramach płatnych pakietów.
Segment mediowy: telewizja i online
Telewizja
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|---|---|---|
udział w oglądalności | ||||||
Grupa TV Polsat1, w tym: | 24,30% | 24,29% | 23,94% | 24,57% | 22,53% | 22,01% |
POLSAT (kanał główny) | 11,37% | 10,99% | 9,51% | 8,95% | 7,85% | 7,60% |
Pozostałe kanały | 12,94% | 13,30% | 14,42% | 15,63% | 14,68% | 14,40% |
Grupa Discovery | 27,14% | 26,59% | 26,57% | 24,35% | 23,76% | 23,46% |
Grupa TVP | 21,44% | 21,52% | 19,97% | 21,34% | 21,98% | 19,91% |
udział w rynku reklamy TV | ||||||
Udział w rynku reklamy Grupy TV Polsat (2) | 27,3% | 27,9% | 28,1% | 28,0% | 28,6% | 28,6% |
Online3
Średniomiesięczna liczba użytkowników (real users, w mln)
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Grupa Polsat-Interia4 | 8,9 | 9,6 | 14,7 | 20,2 | 20,9 | 20,9 |
Grupa Wirtualna Polska | 21,2 | 21,6 | 21,4 | 21,4 | 22,1 | 22,1 |
Grupa RAS Polska | 21,0 | 20,8 | 21,6 | 22,2 | 22,0 | 21,5 |
Grupa Polska Press | 16,2 | 17,2 | 17,4 | 16,9 | 17,9 | 18,0 |
Grupa Agora | 16,5 | 16,5 | 16,4 | 17,7 | 18,2 | 18,9 |
Średniomiesięczna liczba odsłon (w mln)
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Grupa Polsat-Interia4 | 120 | 145 | 884 | 1 931 | 2 045 | 1 941 |
Grupa Wirtualna Polska | 3 112 | 2 912 | 3 286 | 3 414 | 3 892 | 3 494 |
Grupa RAS Polska | 2 508 | 2 112 | 2 427 | 2 374 | 2 836 | 2 572 |
Grupa Polska Press | 504 | 695 | 862 | 855 | 826 | 831 |
Grupa Agora | 640 | 564 | 586 | 594 | 637 | 732 |
(1) Nielsen Audience Measurement, udział w oglądalności w grupie wszyscy 16-59 lat (2018-2020 grupa 16‐49), cała doba, uwzględniono Live+2 (oglądalność z dnia emisji i z 2 kolejnych dni (tzw. Time Shifted Viewing), od września 2021 r. z uwzględnieniem oglądalności poza miejscem zamieszkania (tzw. widownia OOH)
(2) Szacunki własne na podstawie danych Publicis Groupe
(3) 2018 - 3Q'20 - Gemius/PBI, 4Q'20 i poźniej - Mediapanel, liczba użytkowników – wskaźnik real users
(4) 2018-2Q'20 dla Grupy Cyfrowy Polsat
Segment zielona energia
2022 | 2023 | 2024 | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
3Q | 4Q | 1Q | 2Q | 3Q | 4Q | 1Q | 2Q | 3Q | |
Łączna produkcja energii elektrycznej (GWh), w tym: | 135,9 | 176,6 | 149,3 | 145,1 | 191,3 | 179,3 | 198,9 | 222,0 | 300,6 |
Biomasa | 108,9 | 168,5 | 140,0 | 117,8 | 157,1 | 150,1 | 135,1 | 124,2 | 187,7 |
Fotowoltaika | 27,0 | 8,1 | 9,3 | 27,3 | 27,9 | 7,8 | 11,9 | 33,3 | 31,8 |
Farmy wiatrowe na lądzie | - | - | - | - | 6,3 | 21,4 | 51,9 | 64,5 | 81,1 |
Średnia cena sprzedaży wyprodukowanej energii1 [PLN/MWh] | - | - | - | - | 748,2 | 692,1 | 650,8 | 564,2 | 593,8 |
1 Liczona jako iloraz wygenerowanych przez segment zielonej energii przychodów ze sprzedaży energii elektrycznej własnej i wolumenu produkcji