Stacja absolutnym liderem rynku w grupie 16-49!
Grupa Polsat ze wzrostem – też numerem jeden w grupie komercyjnej!
To był niezwykle udany rok dla Telewizji Polsat! W grupie komercyjnej 16-49, tak pożądanej przez reklamodawców, stacja pokonała konkurencyjne TVN i TVP - z udziałami na poziomie 13,2% w skali roku po raz kolejny udowodniła, że jest liderem w rynku i najchętniej oglądaną stacją telewizyjną spośród tzw. Wielkiej Czwórki. Również Grupa Polsat w 2015 roku okazała się zdecydowanym liderem w grupie komercyjnej – osiągnęła wynik na poziomie 24,6% SHR.
Miniony 2015 rok przyniósł Telewizji Polsat już po raz kolejny pierwsze miejsce w walce o widza w tej tak ważnej dla reklamodawców grupie wiekowej 16-49. Udziały stacji wyniosły 13,2%. Drugi w kolejności TVN zanotował wynik na poziomie 12,4% SHR, a trzecia była TVP1 z wynikiem 8,4% SHR. Wśród wszystkich oglądających (4+) Telewizja Polsat z 11,6% udziałów znalazła się na drugim miejscu, zaraz po TVP1 (12,3%), a wyprzedzając TVN (10,7%) oraz TVP2 (8,7%).
Na tak doskonały wynik Polsatu złożyły się między innymi lubiane przez widzów hitowe programy rozrywkowe, takie jak: „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” (najlepszy odcinek tego show w minionym roku oglądało blisko 3,8 mln widzów), znakomity format „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” w którym polskie gwiazdy wcielają się w ikony polskiej i światowej muzyki (najchętniej oglądany odcinek w tym roku przyciągnął 2,9 mln widzów z udziałami w rynku w grupie komercyjnej na poziomie 24,3%), „Nasz Nowy Dom” (najlepszy odcinek w tym roku obejrzało blisko 3,2 mln widzów, co dało w grupie komercyjnej udziały na poziomie 24,6%) oraz Polsat SuperHIT Festiwal 2015 (Sopocki Hit Kabaretowy oglądało blisko 3,3 mln widzów – dało to wynik na poziomie 28,1% SHR w grupie komercyjnej), serial codzienny „Pierwsza miłość” (średnio ogląda go blisko 2,1 mln widzów, a najlepszy odcinek w tym roku miał oglądalność na poziomie 2,6 mln widzów). Na świetny wynik stacji wpłynęły też inne jej flagowe produkcje: „Hell's Kitchen. Piekielna kuchnia”, „TOP CHEF”, „Must be the music. Tylko muzyka”, seriale „Przyjaciółki” i „Świat według Kiepskich” oraz pasma filmowe Mega Hit.
Telewizja Polsat okazała się także niekwestionowanym zwycięzcą ostatnich godzin 2015 roku. Noworoczny toast podczas Sylwestrowej Mocy Przebojów 2015 wprost z serca Katowic wzniosło z nami 4,5 miliona widzów, w tym kluczowym momencie był z nami co trzeci widz przed telewizorem. W trakcie sylwestrowego koncertu Telewizja Polsat była absolutnym liderem oglądalności w obu grupach audytoryjnych, notując średnie udziały na poziomie 24,9% SHR w grupie komercyjnej i 23% SHR w grupie 4+. Wynik łączny sylwestrowego koncertu z czterech stacji grupy Polsat - Polsatu, Polsatu 2, Polsatu News i Polsatu News 2, które relacjonowały wydarzenie, jest jeszcze bardziej imponujący. Przez cały czas transmisji bawiło się z nami średnio 25,8% widzów w grupie 4+ i 27,5% widzów w grupie 16-49, czyli Sylwestrową Moc Przebojów wybierał co czwarty Polak oglądający telewizję.
Polsat od lat stawia na sport. Ostatnie dwa mecze reprezentacji Polski w eliminacjach EURO 2016 w piłce nożnej okazały się doskonałe pod względem oglądalności. Mecz Szkocja – Polska obejrzało ponad 7,6 mln widzów w Polsacie i Polsacie Sport. W trakcie trwania spotkania był z nami co drugi widz oglądający telewizję (dało to wynik na poziomie 54,3% SHR w grupie komercyjnej i 47,5% SHR wśród wszystkich badanych). Rekordową oglądalność przyniósł ostatni mecz eliminacji EURO 2016 - 10 mln 300 tys. widzów to średnia oglądalność meczu Polska – Irlandia w Polsacie i Polsacie Sport. Ostatnie, decydujące o awansie spotkanie eliminacji Euro 2016 zgromadziło największą widownię spośród wszystkich spotkań kwalifikacji. Grająca z ogromnym zaangażowaniem reprezentacja Polski pokonała na Stadionie Narodowym w Warszawie zespół Irlandii 2:1 po bramkach Grzegorza Krychowiaka i Roberta Lewandowskiego. Zespół Adama Nawałki zagra latem tego roku na Mistrzostwach Europy rozgrywanych na boiskach Francji. Turniej pokaże Telewizja Polsat.
Cała Grupa Polsat w 2015 również okazała się zdecydowanym liderem w grupie komercyjnej – zanotowała 5% wzrost udziałów w tej jakże pożądanej przez reklamodawców grupie – osiągając wynik na poziomie 24,6% SHR. Jej konkurenci zajęli kolejno: Grupa TVP z wynikiem – 23,8% SHR oraz Grupa TVN z wynikiem – 22,3% SHR.