Nadawanie i produkcja telewizyjna
Nasza działalność w ramach nadawania i produkcji telewizyjnej obejmuje głównie produkcję, zakup i emisję programów informacyjnych, sportowych i rozrywkowych oraz seriali i filmów fabularnych nadawanych w kanałach telewizyjnych. Działalność w tym obszarze skupiona jest w ramach Grupy Telewizji Polsat, wiodącego nadawcy komercyjnego na polskim rynku telewizyjnym.
Nasze portfolio składa się z 43 kanałów, obejmujących nasz główny kanał POLSAT. Dodatkowo istnieje grupa 5 kanałów współpracujących, które powiązane są z Grupą Polsat Plus kapitałowo lub poprzez wspólne przedsięwzięcia emisyjne. Kanały Grupy są rozpowszechniane zarówno naziemnie poprzez multipleksy (bezpłatnie) jak i drogą kablowo-satelitarną (płatnie).
Poprzez nasze biuro reklamy Polsat Media zajmujemy się również sprzedażą czasu reklamowego i pasm sponsoringowych w kanałach telewizyjnych własnych oraz należących do innych nadawców w ramach działalności brokerskiej. Polsat Media zajmuje się również sprzedażą przestrzeni reklamowej w naszych mediach online.
Stale inwestujemy w tworzenie najatrakcyjniejszych treści rozrywkowych, filmowych czy informacyjnych, a jednocześnie uważnie obserwujemy rynek praw sportowych oraz licencji filmowych. Działania te nakierowane są na utrzymanie wysokiej oglądalności naszych kanałów, przy jednoczesnej budowie atrakcyjnego z perspektywy reklamodawców profilu naszego widza. Dzięki możliwym synergiom w ramach największej w Polsce zintegrowanej grupy medialno-telekomunikacyjnej w obszarach takich jak zakup kontentu, dystrybucja, sprzedaż, marketing, jesteśmy w stanie wzmacniać naszą pozycję na rynku nadawania i produkcji telewizyjnej.
Media internetowe
Jesteśmy czołowym graczem na rynku mediów internetowych. Należący do nas portal internetowy Interia.pl, to jeden z trzech największych portali horyzontalnych w Polsce, skupiający w sobie wiele serwisów tematycznych. Udostępnia on indywidualnym użytkownikom bogaty wybór najwyższej jakości serwisów informacyjnych, rozrywkowych, społecznościowych i komunikacyjnych. W portfolio portalu Interia znajduje się około 20 serwisów tematycznych, dedykowanych m.in. wydarzeniom sportowym i gospodarczym, ekologii i przyrodzie, technologii, motoryzacji, pogodzie, edukacji, poradom zdrowotnym i modowym, muzyce i filmowi, a także jeden z pierwszych serwisów pocztowych w kraju, z którego miesięcznie korzysta około 2,6 milionów użytkowników.
W skład Grupy Interia wchodzi również szereg pozadomenowych witryn tematycznych, m.in. Pomponik.pl (serwis rozrywkowy), Smaker.pl (serwis kulinarny) i Deccoria.pl (serwis typu wnętrze i ogród). Jednocześnie dzięki serwisowi Pogoda.Interia.pl, będącemu jednym z liderów w swojej kategorii, znajdujemy się w czołówce serwisów pogodowych w Polsce.
Rozwijamy również internetowe portale tematyczne, które wykorzystują unikalny kontent produkowany przez nasze kanały telewizyjne oraz dedykowane redakcje. Pośród zbudowanych przez nas portali najistotniejszą rolę odgrywają serwisy PolsatNews.pl i PolsatSport.pl. Rozwijamy także portal PolsatBoxGo.pl – serwis typu TV Everywhere oferujący dostęp do streamingu kanałów linearnych oraz bogatej oferty materiałów VOD, dostępny także jako aplikacja mobilna i na Smart TV.
W 2023 roku średniomiesięczna liczba użytkowników stron i aplikacji internetowych należących do Grupy Polsat-Interia wyniosła 20,9 mln, natomiast średniomiesięczna liczba odsłon stron i aplikacji internetowych osiągnęła w 1,9 mld1.
Działamy także na polskim rynku reklamy internetowej, oferując nowoczesne rozwiązania marketingowe i promocyjne.
[1] Mediapanel, liczba użytkowników – wskaźnik real users, liczba odsłon – wskaźnik views
Płatna telewizja
Jesteśmy największym dostawcą płatnej telewizji w Polsce. Nasze usługi płatnej telewizji świadczymy w pod markami Polsat Box, Netia oraz Polsat Box Go. Naszym klientom zapewniamy dostęp do ponad 160 kanałów nadawanych w technologiach: satelitarnej (DTH), internetowej (IPTV i OTT) oraz naziemnej (w standardzie DVB-T2 HEVC). Ponadto oferujemy usługi dodatkowe ukierunkowane na budowę wartości klienta, takie jak platforma OTT Polsat Box Go, dostęp do serwisu Disney+, wideo na żądanie VOD/PPV, internetowe serwisy rozrywkowe i muzyczne, usługa catch-up TV, Multiroom HD czy płatne kanały z kontentem premium.
Naszą strategią programową jest oferowanie szerokiego portfolio pakietów z kanałami dla całej rodziny w konkurencyjnych cenach.
Na koniec 2023 roku świadczyliśmy na rzecz klientów B2C łącznie 4,9 mln usług płatnej telewizji, zarówno w modelu kontraktowym, jak i przedpłaconym.
Również jako jedyny operator w Polsce oferujemy naszym klientom wysokiej jakości dekodery produkowane w naszej fabryce w Mielcu. Systematycznie rozwijamy kolejne generacje jak i oprogramowanie naszych dekoderów, usprawniamy ich funkcjonalność, aby lepiej odpowiadać na zmieniające się preferencje klientów i sposoby konsumpcji treści wideo.
Pełna oferta usług płatnej telewizji jest dostępna pod adresem polsatbox.pl.
Wideo online
Oprócz pakietów podstawowych i dodatkowych, nasza oferta zapewnia także dostęp do serwisu i aplikacji Polsat Box Go, które oferują odpłatnie treści Grupy oraz producentów i nadawców zewnętrznych (w tym bogatą bibliotekę treści VOD i ponad 130 kanałów online). Polsat Box Go proponuje kilkaset godzin miesięcznie relacji na żywo z największych wydarzeń sportowych z kraju i ze świata, na wyłączność prezentowane pełne sezony najnowszych polskich seriali premium, najnowsze filmy, informacje i programy rozrywkowe, kanały w języku ukraińskim oraz kanały nadawane w jakości 4K, a także w jednym z pakietów dostęp do serwisu Disney+.
Polsat Box Go udostępnia użytkownikom treści w jednym z dwóch modeli płatnych. Pierwszy to dostęp do pojedynczej treści, w którym klient płaci ustaloną kwotę za możliwość obejrzenia konkretnego materiału. Drugi model obejmuje ofertę pakietów materiałów i/lub kanałów w zamian za miesięczną opłatę.
Dzięki stronie polsatboxgo.pl oraz dedykowanym aplikacjom zasoby serwisu Polsat Box Go są dostępne na bardzo szerokim portfolio urządzeń konsumenckich.
Usługi zintegrowane
Świadczymy usługi zintegrowane, składające się przede wszystkim z usług płatnej telewizji, dostępu do Internetu i usług telekomunikacyjnych. Ponadto oferujemy naszym klientom możliwość atrakcyjnego cenowo zakupu szeregu innych usług pełniących ważną rolę w gospodarstwie domowym i firmie. Przyjęta przez nas w grudniu 2021 roku Strategia 2023+ zakłada dalsze rozszerzenie naszego portfolio o kolejne usługi związane z produkcją i sprzedażą po przystępnych cenach czystej energii pochodzącej z nisko i zeroemisyjnych źródeł. Możliwość oferowania pełnego wachlarza usług zintegrowanych jest naszą znaczącą przewagą konkurencyjną na polskim rynku płatnej telewizji. Jednocześnie jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym, który oferuje usługi zintegrowane obejmujące bogatą ofertę płatnej telewizji świadczoną na bazie własnych aktywów i infrastruktury, co zapewnia nam większą elastyczność cenową i sprawniejsze działanie operacyjne na tym wysoce konkurencyjnym rynku.
Świadczenie usług w modelu zintegrowanym pozwala zaoferować naszym klientom atrakcyjne warunki cenowe przy jednoczesnym uproszczeniu procesu obsługi klienta, co przekłada się na zwiększenie jego satysfakcji i lojalności.