Telewizja Polsat najchętniej oglądaną stacją czerwca i drugiego kwartału 2016 roku w obu grupach audytoryjnych

Data: 
04 lip 2016

Polsat liderem oglądalności pierwszego półrocza 2016 w grupie komercyjnej

Telewizja Polsat w czerwcu nie miała sobie równych i była najczęściej wybieraną telewizją wśród czterech ogólnopolskich anten, zarówno w grupie 4+ jak i 16-49. Pozycja lidera w czerwcu podobnie jak i w maju zaowocowała zwycięstwem Polsatu w rankingu oglądalności w obu grupach audytoryjnych w drugim kwartale br. Bardzo udane dla Polsatu było również całe pierwsze półrocze 2016 roku. Stacja zamknęła je na pozycji lidera w grupie komercyjnej.

W gorącym piłkarskim czerwcu z transmisjami meczów UEFA EURO 2016 Polsat zanotował 14,8% udziałów dziennych w grupie komercyjnej dystansując TVN – 11,6% i obie anteny telewizji publicznej TVP1 – 9,2% i TVP2 – 5,8%. W grupie 4+ Polsat również był najlepszy osiągając 12,6% udziałów, wobec 12,2% TVP1, 9,7% TVN i 6,6% TVP2.

Świetny wynik czerwca podobnie jak maja przełożył się na zwycięstwo Polsatu w rankingu oglądalności w obu grupach audytoryjnych w drugim kwartale br. W grupie komercyjnej Polsat zanotował 13,8% udziałów wyprzedzając kolejno TVN - 12,7%, TVP1 - 7,3% i TVP2 - 7,1%. W grupie 4+ średni wynik dzienny Polsatu wyniósł 11,9%, wobec 10,8% TVP1, 10,5% TVN i 8,3% TVP2.

Bardzo udane dla Polsatu było również całe pierwsze półrocze 2016 roku. Stacja zamknęła je na pozycji lidera w grupie komercyjnej z wynikiem 13,2%, wyprzedzając TVN – 12,8%, TVP1 – 7,8% i TVP2 – 7,3%. W grupie 4+ Polsat zajął drugie miejsce za TVP1 (11,6%) notując 11,4% udziałów.

Na świetne wyniki stacji w minionym półroczu wpływ miała pełna i różnorodna oferta programowa, przede wszystkim lubiane przez widzów programy: „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Nasz nowy dom”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „TOP CHEF”, „Hell’s Kitchen. Piekielna kuchnia”, mecze UEFA EURO 2016 czy Polsat SuperHit Festiwal 2016.

Łączne udziały grupy Polsat w pierwszym półroczu 2016 roku w grupie komercyjnej wyniosły 24,9%, co oznacza wzrost o 2,4% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wśród kanałów, które zanotowały najwyższy wzrost są TV6 – z 1,4% na 1,8% czy TV4 z 3,4% na 3,7%. Lepsze udziały niż przed rokiem uzyskały także m.in. Polsat Sport 0,56%, Polsat Film 0,8% i Polsat Sport News – 0,41%.

 

Kategoria: 
Ostatnia aktualizacja 04.07.2016