2016 był doskonałym rokiem dla Polsatu. Stacja była najchętniej oglądaną telewizją i zdecydowanie wygrała w rankingu oglądalności w obu grupach audytoryjnych. Polsat poprawił również swój wynik względem 2015 roku w grupie 16-49.
Telewizja Polsat rok 2016 zakończyła na pozycji lidera oglądalności. W grupie wszystkich badanych z wynikiem 11,45% wyprzedziła TVP1 - 11,10% i TVN – 10,38%. Wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat również nie miał sobie równych notując 13,23% udziałów, przy 12,75% TVN-u, oraz 7,39% TVP1. Stacja poprawiła wynik w tej grupie względem roku 2015.
Doskonały wynik Polsatu w 2016 roku to efekt atrakcyjnej i konsekwentnej oferty programowej, w tym udanej jesiennej ramówki stacji od doskonałej rozrywki, filmów i seriali, aż po „Wydarzenia” i emocjonujące transmisje sportowe. Udział w wyniku za 2016 Polsatu miały również koncerty: „Disco pod gwiazdami” i „Roztańczony PGE Narodowy” (transmitowane również w kanale Disco Polo Music), jubileusz 15 lecia Kabaretu Neo-Nówka, czy „Sylwestrowa Moc Przebojów Katowice 2016”. Od 10 czerwca do 10 lipca stacja pokazała UEFA Euro 2016 z Francji. W sumie Polsat transmitował na swojej antenie aż 24 mecze turnieju. Największą widownię zebrały spotkania z udziałem naszej reprezentacji: Polska – Portugalia - 6,9 mln, Polska – Niemcy – 5,5 mln i Polska – Ukraina 5,1 mln widzów.
Spośród pozostałych kanałów grupy Polsat, najwyższą oglądalność w 2016 roku w grupie komercyjnej zanotowały Czwórka – 3,65% i Polsat2 - 1,44%. Spośród innych anten najwyższe udziały w historii w ubiegłym roku osiągnęły Szóstka - 1,72%, Polsat Film - 0,79% z ciekawą ofertą filmową, kanał Disco Polo Music - 0,27% (letnie koncerty m.in „Disco Hit Festival Kobylnica”) i Polsat Play – 0,67% - głównie m.in. dzięki kontynuacji kultowego serialu dokumentalnego „Chłopaki do wzięcia” i dwóm udanym nowościom „Drwale i inne opowieści Bieszczadu” oraz „Łowca pedofilów”.
Udanie rok 2016 zamknęła również cała grupa Polsat. Wynik na poziomie 24,9% w grupie komercyjnej dał jej pozycję lidera, zaś wśród wszystkich badanych kanały grupy uzyskały bardzo wysokie udziały - 22,7%.
Dane: Telewizja POLSAT za Nielsen Audience Measurement