Polsat liderem oglądalności w kwietniu w obu grupach, stacja numerem jeden również w czasie majowego weekendu

Data: 
04 maj 2015

Telewizja POLSAT kontynuuje doskonałą passę - po zwycięstwie w rankingu oglądalności w pierwszym kwartale tego roku, również kwiecień może zaliczyć do bardzo udanych. Polsat okazał się liderem oglądalności w pierwszym miesiącu wiosny w obu grupach audytoryjnych, notując wynik na poziomie 14,2% SHR w grupie komercyjnej i 12,5% SHR w grupie wszystkich badanych 4+. Polsat wyprzedził w grupie wiekowej 16-49 kolejno: TVN (12,8% SHR), TVP1 (8,14% SHR) i TVP2 (8,01% SHR), a wśród wszystkich badanych: TVP1 (12,1% SHR), TVN (11,2% SHR) i TVP2 (9% SHR). Polsat udanie rozpoczął również maj, zostając liderem oglądalności w czasie długiego weekendu w grupie komercyjnej - z wynikiem 12,4% SHR.

 (dane: Nielsen Audience Measurement)

 Na zwycięstwo Polsatu w kwietniu w obu grupach audytoryjnych wpływ miała świetna oferta programowa stacji. Wśród programów z najwyższą oglądalnością znalazły się rozrywkowe „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami” ze średnią oglądalnością 3,2 mln widzów, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” z widownią na poziomie 2,5 mln widzów i „Tylko muzyka. Must be the music” z oglądalnością na poziomie 2,4 mln widzów. Serial „Przyjaciółki” przyciągał co tydzień niemal 2,1 mln widownię, a ponad 2,6 mln widzów obejrzało film „Niemożliwe” wyemitowany 3 kwietnia. Stałą widownię - średnio 2,2 mln widzów - miało również codzienne wieczorne wydanie Wydarzeń.

Polsat był również najchętniej oglądaną stacją wśród widzów między 16 a 49 rokiem życia w czasie długiego majowego weekendu (okres: od czwartku 30.04 do niedzieli 3.05). Stacja zanotowała wynik na poziomie 12,4% SHR i wyprzedziła TVN (11,6% SHR), oraz obie anteny telewizji publicznej - TVP1 (8,3% SHR) i TVP2 (8,2% SHR). Wśród najchętniej oglądanych programów stacji znalazły się programy rozrywkowe: „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „Tylko muzyka. Must be the music” i „Nasz nowy dom”, oraz mecz finałowy Pucharu Polski Legia Warszawa – Lech Poznań, który na antenie Polsatu obejrzało niemal 1,6 mln widzów, co przełożyło się na 18,26% SHR w grupie wiekowej 16-49 i 18% SHR w grupie wszystkich badanych 4+. Mecz pokazywał również kanał Polsat Sport, na którym spotkanie śledziło średnio 407 tys. widzów – w grupie komercyjnej to wynik na poziomie 4,96% SHR, w grupie wszystkich badanych 4+ wynik na poziomie – 4,62% SHR.

Kategoria: 
Ostatnia aktualizacja 04.05.2015