Polsat okazał się zdecydowanym liderem oglądalności w grupie komercyjnej 16-49 w pierwszym kwartale roku, osiągając wynik na poziomie 13,4 % SHR. Jako jedyna stacja spośród tzw. Wielkiej Czwórki poprawiła swoje udziały, porównując dane rok do roku – wzrost o 2%, pozostałe stacje zanotowały spadki: TVN (12,67% SHR – spadek o 3%), TVP1 (8,87% SHR – spadek o 15%) oraz TVP2 (8,36% - spadek o 6%). Bardzo dobre wyniki w grupie komercyjnej 16-49 osiągnęła również cała Grupa Polsat, notując wynik na poziomie 24 % SHR. Względem analogicznego okresu w ubiegłym roku, Grupa poprawiła wynik o 1,5%.
(dane: Nielsen Audience Measurement)
Polsat poprawił swoje wyniki w grupie komercyjnej 16-49 względem analogicznego okresu w 2014 roku o 2%. Co ważne, stacja była jedyną spośród wszystkich największych nadawców, która zanotowała wzrost oglądalności. Cała konkurencja odnotowała spadki w grupie komercyjnej 16-49 względem ubiegłego roku.
Na wysoki wynik oglądalności Polsatu w pierwszym kwartale 2015 roku miały wpływ m.in.: pozycje rozrywkowe – „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „Celebrity Splash!”, „Tylko muzyka. Must be the music”; premierowe odcinki „Naszego nowego domu”, doskonała oferta filmowych hitów – „Kevin sam w Nowym Jorku”, „Sami Swoi”, „Pacyfikator”, „Bad Boys 2”, Apocalypto”, „2012”, „Pasja”, „Merida Waleczna”, czy „Avatar”; oraz mecz Eliminacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016 (European Qualifiers) Irlandia–Polska – warto dodać, że wszystkie mecze eliminacyjne do Euro 216 są dostępne wyłącznie w sportowych kanałach Polsatu.
Świetny wynik zanotowała też w całym kwartale Grupa Polsat, której oglądalność w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku wzrosła w grupie komercyjnej 16-49 o blisko 1,5 punktu procentowego (wzrost o prawie 6,5%) – osiągając wynik na poziomie 24 % SHR.
Najwyższą oglądalność, obok Polsatu, i wzrost w grupie komercyjnej 16-49 miały: TV4 – wzrost o 33%, TV6 – wzrost o 41%, a także Polsat News 2 – wzrost o 33%.