Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Polsat Plus w II kwartale 2025

Data

Wzrost przychodów i stabilna EBITDA Grupy Polsat Plus w II kwartale 2025 roku

Nowa, elastyczna oferta usług łączonych, sukces ramówki TV Polsat, Grupa Polsat-Interia liderem, finalizacja farmy wiatrowej Drzeżewo

W II kw. br. Grupa Polsat Plus zanotowała wzrosty wyników finansowych i operacyjnych. Przychody zwiększyły się do 3,6 mld zł, a liczba klientów multiplay – do ponad 3 mln. Grupa wprowadziła nową, niezwykle elastyczną i prostą ofertę usług łączonych. Wiosenna ramówka TV Polsat miała bardzo dobrą oglądalność. Grupa Polsat-Interia pozostawała liderem wśród wydawców online. Grupa wyprodukowała 314 GWh zielonej energii z własnych OZE i pozyskała finansowanie projektowe w wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo.

Najważniejsze wydarzenia:

  • W II kw. br. przychody Grupy Polsat Plus wzrosły o 3,9% r/r do blisko 3,6 mld zł, a skorygowany1) zysk EBITDA wyniósł 824 mln zł.
  • Grupa posiada ponad 3 mln klientów multiplay według nowej definicji (każdy klient posiadający co najmniej 2 usługi od dowolnej spółki z Grupy, w tym usługi tego samego rodzaju).
  • Konsekwentna realizacji strategii multiplay ma odzwierciedlenie w rosnącym ARPU klientów kontraktowych – ARPU klientów B2C wzrosło w II kw. br. o 4,3% r/r, a klientów B2B – o 4% r/r – oraz niskim wskaźniku odejść klientów (churn) – spadek do poziomu 7,1%.
  • Plus i Polsat Box wprowadziły nowe, łatwe i elastyczne zasady łączenia usług (abonament komórkowy, internet światłowodowy, internet mobilny LTE/5G, TV Polsat Box, streamingi): 2 wybrane usługi w wariancie M za łącznie 80 zł/mies.; każda kolejna usługa to tylko 30 zł/mies.; 30 zł/mies. za 2 dowolne streamingi (Disney+, SkyShowtime, HBO Max, Polsat Box Go Sport i Polsat Box Go Premium; kolejne 2 streamingi to również 30 zł); 30 zł/mies. za powiększenie zestawu do wariantu L.
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat, dzięki sukcesowi wiosennej ramówki oraz dużemu zainteresowaniu transmisjami sportowymi, odnotowały bardzo dobre wyniki, zwiększając w II kw. br. udział w oglądalności do 22,5%. Wśród popularnych transmisji sportowych są m.in.: Liga Europy UEFA, Liga Konferencji UEFA, tenis (w tym Wimbledon i cykl ATP) i siatkówka w stacjach Polsat Sport; francuska Ligue 1 McDonald’s, hiszpańska LALIGA EA SPORTS, niemiecka Bundesliga oraz wyścigi Formula 1 w stacjach Eleven Sports.
  • Grupa Polsat-Interia miała w II kw. br. średnio 21 mln użytkowników miesięcznie i była nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce.
  • Netia wzbogaciła swoją ofertę rozwiązań cyberbezpieczeństwa dla sektora B2B o usługę Managed EDR (Endpoint Detection and Response), która – bazując m.in. na analizie behawioralnej – chroni poszczególne urządzenia końcowe (komputery, serwery itp.) przed wszelkiego typu atakami cybernetycznymi.
  • Do oferty kanałów TV w Polsat Box Go dołączyło kilkadziesiąt nowych stacji: 18 kanałów Telewizji Polskiej (TVP1, TVP2 oraz 16 wersji regionalnych TVP3), 19 kanałów internetowych z najpopularniejszymi produkcjami Telewizji Polsat (7 tematycznych i 12 poświęconych pojedynczym tytułom) oraz TVN.
  • Własne OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały 314 GWh zielonej energii w II kw. i  592 GWh w I półroczu – w obydwu przypadkach o 41% więcej r/r.
  • Grupa Polsat Plus pozyskała finansowanie projektowe dla farmy wiatrowej Drzeżewo w wysokości do 953 mln zł. Budowa farmy dobiega końca, zainstalowane zostały wszystkie 63 turbiny, trwa rozruch techniczny instalacji – prąd testowo produkowany jest z 51 wiatraków.

To był bardzo dobry kwartał dla naszej Grupy. We wszystkich obszarach konsekwentnie realizujemy założenia Strategii 2023+. Uprościliśmy ofertę multiplay, sukcesywnie budujemy wartość klienta, a nasze przychody wzrosły  mówi Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu i Netii, Grupa Polsat Plus. Dzięki bardzo dobrej ramówce Polsatu i udanym inwestycjom w prawa sportowe rosną nasze udziały w oglądalności i przychody reklamowe. Pozostajemy nr 1 wśród wydawców online. Kończymy budowę największej farmy wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW, a uzyskane ostatnio finansowanie projektowe na jej realizację świadczy o pozytywnej ocenie naszej długoterminowej strategii przez instytucje finansowe – dodaje.

Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus – wzrost przychodów

W II kw. br. Grupa Polsat Plus odnotowała dobre wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o 3,9% r/r do blisko 3,6 mld zł, a skorygowany1) zysk EBITDA utrzymuje się na stabilnym poziomie i wyniósł 824 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za 12 ostatnich miesięcy, skorygowane o capex w segmencie zielonej energii, pozostają na wysokim poziomie ponad 1 mld zł.

Odnotowaliśmy dobre, zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki finansowe. Przychody Grupy wzrosły o blisko 4% do 3,6 mld zł, a skorygowana EBITDA była stabilna i wyniosła 824 mln zł. Segment zielonej energii wygenerował 66 mln zł EBITDA w II kw. i 123 mln zł w I półroczu – mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.  Pomimo wysokich kosztów odsetkowych Grupa ma wysoką zdolność generowania gotówki. Capex mamy pod kontrolą, a ostatnio pozyskaliśmy finansowanie projektowe w łącznej wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo, której budowa z sukcesem dobiega końca – dodaje.

Priorytetami Grupy Polsat Plus w obszarze finansowym na drugą część br. pozostają: efektywne zarządzanie inwestycjami, ścisła kontrola kosztów i maksymalizacja przychodów ze sprzedaży zielonej energii.

Segment usług B2C i B2B – dalszy wzrost ARPU klientów kontraktowych

Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych. W II kw. odnotowała bardzo dobrą sprzedaż usług telefonii komórkowej – wzrost o 209 tys. r/r. Natomiast liczba świadczonych usług dostępu do internetu wzrosła o 159 tys. r/r.

Ponad 3 mln klientów, czyli 53% wszystkich klientów (wzrost o 1,7%, czyli 49 tys. r/r) korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od spółek z Grupy. Średni przychód od klientów kontraktowych B2C wzrósł w II kw. br. o 4,3% r/r do 78,4 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) obniżył się do poziomu 7,1%.

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię multiplay. Wprowadziliśmy nowe, niezwykle proste i elastyczne zasady łączenia naszych usług, aby jeszcze silniej skoncentrować się na wzroście ARPU – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. W II kw. liczba naszych klientów multiplay zwiększyła się o 1,7% do ponad 3 mln i stanowią oni już 53% całej naszej bazy klientów. Systematycznie budujemy ARPU klientów kontraktowych – ARPU klientów B2C wzrosło o 4,3% do 78,4 zł, a klientów B2B – o 4% do ponad 1,5 tys. zł. Utrzymujemy niski wskaźnik churn na poziomie 7,1%, co niezmiennie świadczy o wysokiej lojalności naszych klientów i skuteczności strategii multiplay – dodaje.

W segmencie usług przedpłaconych Grupa posiada wysoką bazę ok. 2,4 mln klientów i wysokie ARPU na poziomie 17,7 zł. W segmencie B2B skutecznie utrzymuje skalę działalności – niezmiennie obsługuje 68 tys. klientów, a średni przychód od nich wzrósł w II kw. br. o 4% r/r do ponad 1,5 tys. zł miesięcznie.

Segment mediowy: telewizja i online – Polsat i Interia nr 1

Grupa Telewizji Polsat miała bardzo dobre wyniki oglądalności oraz silną pozycję na rynku reklamy. Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat wzrosła do 22,5% (7,3% kanału głównego Polsat i 15,2% kanałów tematycznych) w II kw. br. oraz 22,3% (7,4% kanału głównego Polsat i 14,9% kanałów tematycznych) w I półroczu. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 3,3% do 373 mln zł w II kw. oraz o 3,7% do 693 mln zł w I półroczu, zapewniając jej udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 28,2% i 28,4%.

W II kw. 2025 r. Grupa Polsat-Interia nadal zajmowała pozycję lidera Internetu wśród polskich wydawców. Pozostała również nr 1 w kategorii mobile. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali blisko 2 mld odsłon stron.

Segment zielonej energii – wzrost produkcji czystej energii o 41%

W segmencie zielonej energii Grupa Polsat Plus odnotowała dynamiczny wzrost produkcji energii w wyniku rozbudowy mocy produkcyjnych w wietrze. W II kw. br. wyprodukowała 314 GWh zielonej energii (111 GWh z wiatru, 29 GWh ze słońca i 175 GWh z biomasy) – o 41% więcej r/r. W I półroczu było to 592 GWh (216 GWh z wiatru, 44 GWh ze słońca i 332 GWh z biomasy) – również o 41% więcej r/r. Grupa osiągnęła wysoki zysk EBITDA tego segmentu – 66 mln zł w II kw. oraz 123 mln zł w I półroczu.

– Produkcja zielonej energii z naszych OZE wzrosła w II kw. i I półroczu o ponad 40%. Wkrótce nasze moce zainstalowane w wietrze podwoi nasza najnowsza i największa farma w Drzeżewie o mocy 139 MW. Prace budowlane dobiegają końca. Zainstalowane są wszystkie 63 turbiny, a 51 produkuje już testowo prąd – mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. – Segment ten zauważalnie wspiera wyniki finansowe Grupy – w I półroczu przyniósł 123 mln zł EBITDA. Nowa farma, której pełne komercyjne uruchomienie planowane jest na IV kw., przełoży się na wzmocnienie EBITDA w kolejnych okresach – dodaje.

  1. EBITDA za II kw. 2024 r. skorygowana o zysk ze zbycia pakietu adresów IPv4 (22 mln zł), a EBITDA za II kw. 2025 r. – o odpisy aktualizujące wartość zapasów modułów PV (19 mln zł). 

infografika_grupa_polsat_plus_w_ii_kwartale_2025.jpg
Ostatnia aktualizacja 21.08.2025