W styczniu Polsat ponownie na szczycie!

Data: 
01 lut 2016

Polsat Sport wciąż najlepszym kanałem sportowym, a Polsat Film z rekordem oglądalności. 

Grupa Polsat ponownie liderem wśród widowni grupy komercyjnej. 

Doskonałe otwarcie 2016 roku dla Telewizji Polsat – w styczniu wyniki oglądalności stacji znów okazały się najlepsze. W grupie komercyjnej 16-49 Polsat pokonał konkurencję notując udziały na poziomie 13%, a wśród grupy wszystkich badanych (4+) zanotował wynik 11,2%.

Sportowe kanały Polsatu – Polsat Sport i Polsat Sport News – stanęły na podium i wygrały walkę o widza osiągając wspólny wynik na poziomie 1,42% w grupie wiekowej 16-49 oraz 1,52% w grupie wszystkich badanych (4+).

Styczeń był również najlepszym miesiącem w historii kanału Polsat Film z oglądalnością na poziomie 0,63% w grupie 4+ oraz 0,95% w grupie 16-49.

Bardzo dobre wyniki w obu grupach osiągnęła cała Grupa Polsat, która dzięki swoim udziałom w rynku na poziomie 25,1% w grupie komercyjnej nadal utrzymuje silną pozycję lidera na polskim rynku telewizyjnym.

Polsat od lat stawia na sport, a pierwszy miesiąc 2016 roku dostarczył widzom Polsatu oraz sportowym kanałom tematycznym grupy, wiele silnych emocji za sprawą Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn po raz pierwszy rozgrywanych w Polsce. Mecze polskich szczypiornistów przyciągnęły przed telewizory rzesze kibiców – najchętniej oglądanym pojedynkiem okazał się mecz Polska – Chorwacja, który oglądało niemal 6 milionów widzów.  Pozostałe rozgrywki naszej reprezentacji śledziło średnio 5,1 mln widzów.

Na tak dobry wynik oglądalności Telewizji Polsat w styczniu 2016 roku złożyły się, oprócz oferty sportowej, między innymi: pasmo filmowe Mega Hit („Transporter”, Szklana Pułapka 3, czy „XXX następny poziom”), ulubione seriale widzów – „Świat według Kiepskich” (najlepszy odcinek - ponad 2,4 mln widzów) oraz „Pierwsza miłość” (najlepszy odcinek ponad 2,3 miliona widzów), filmy „Kogel – Mogel” oraz „Galimatias, czyli Kogel – Mogel II”, a także nasz kluczowy i co najważniejsze nadawany codziennie program informacyjny - „Wydarzenia" (najchętniej oglądane wydanie główne zgromadziło przed telewizorami blisko 3,3 mln widzów).

Polsat Film równie mocno zaprezentował się na początku roku – styczeń był rekordowym miesiącem
w historii tego kanału. Widzów przyciągnęła przed telewizory oferta świetnych i bardzo lubianych filmów, m.in. bawiąca całe pokolenia „Epoka lodowcowa – wędrówka kontynentów”, „Transporter II”, „Ghost Rider”, niezapomniany „Avatar”, czy wzruszające „Dirty Dancing”. 

W styczniu 2016 roku doskonałe wyniki osiągnęła również cała Grupa Polsat, odnotowująca wyraźne wzrosty w obu grupach. W stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym udziały
w rynku w grupie komercyjnej zwiększyły się o 1,2 punktu procentowego, oraz o 1,6 w grupie wszystkich badanych (4+).

Wyniki stacji telewizyjnych z tzw. Wielkiej Czwórki – w styczniu 2016 roku (udziały w rynku):

  • Polsat: 13 % SHR - w grupie wiekowej 16-49 i 11,2% SHR - w grupie 4+
  • TVN: 12,1 % SHR w grupie wiekowej 16-49 i 9,8% SHR w grupie 4+
  • TVP1: 8,8 % SHR w grupie wiekowej 16-49 i 12,9% SHR w grupie 4+
  • TVP2: 7,3 % SHR w grupie wiekowej 16-49 i 8,5% SHR w grupie 4+

Dane: Telewizja Polsat za Nielsen Audience Measurement

Kategoria: 
Ostatnia aktualizacja 01.02.2016