Polsat numerem 1. w pierwszym półroczu 2015, bardzo dobry wynik Grupy Polsat

Data: 
21 lip 2015

Polsat był liderem oglądalności w grupie komercyjnej 16-49 osiągając wynik na poziomie 13,40% udziałów w pierwszym półroczu br. Bardzo dobre wyniki w tej samej grupie osiągnęła również cała Grupa Polsat, notując wynik na poziomie 24,30% SHR. Polsat w tym półroczu wyprzedził w grupie komercyjnej 16-49 kolejno: TVN (12,45% SHR), TVP1 (8,68% SHR) i TVP2 (8,10% SHR).

Podczas gdy stacje z tzw. Wielkiej Czwórki odnotowały spadki w grupie komercyjnej 16-49 względem pierwszego półrocza ubiegłego roku, Polsat utrzymuje swoją dobrą passę w tej grupie – stacja była liderem w 2014 roku (wynik 13,3%) oraz w pierwszym kwartale 2015 roku (wynik 13,4%).

Na tak dobry wynik oglądalności Polsatu w pierwszym półroczu 2015 roku miały wpływ docenione przez widzów m.in.: pozycje rozrywkowe – „Polsat SuperHit Festiwal”, „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, „Hell’s Kitchen” „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, „Tylko muzyka. Must be the music”; „Top Chef”, „Nasz nowy dom”, doskonała oferta filmowa m.in. „Niemożliwe” czy „Drużyna A” oraz seriale tj. flagowe „Przyjaciółki” czy „Pierwsza miłość” – to najlepszy obyczajowy serial popołudniowy. .

Mocną pozycją w ramówce Polsatu były także wydarzenia sportowe tj. rozgrywki siatkarskiej reprezentacji Polski w Lidze Światowej m.in. mecz Polska-Rosja czy półfinałowy Polska-Francja oraz mecze eliminacyjne do Euro 2016 – Polska-Gruzja oraz Polska-Irlandia.

Grupa Polsat zanotowała też dobry wynik w pierwszym półroczu 2015 roku, oglądalność w porównaniu z analogicznym okresem w 2014 roku wzrosła w grupie komercyjnej 16-49 o blisko 1,3 punktu procentowego (wzrost o prawie 5,6%) – osiągając wynik na poziomie 24,3 % SHR.

(dane: Nielsen Audience Measurement)

 

Kategoria: 
Ostatnia aktualizacja 21.07.2015