Maj 2016 był bardzo udanym miesiącem dla Telewizji Polsat – stacja okazała się zdecydowanym liderem oglądalności w minionym miesiącu w obu grupach audytoryjnych. Wśród wszystkich oglądających Polsat zanotował udziały w rynku na poziomie 11,3%. To wynik o 1 punkt procentowy wyższy niż plasujący się za nim TVN – 10,3% (trzecia w kolejności była TVP1 – 10,2%, a czwarta TVP2 – 9,2%). W grupie komercyjnej Telewizja Polsat osiągnęła jeszcze wyższe udziały niż w 4+. Z 13,2% rezultatem wyprzedziła o niemal 1 punkt procentowy TVN (12,5%), TVP2 (7,9%) i TVP1 (6,7%). Tak dobre wyniki w grupie komercyjnej dodatkowo potwierdzają dane z ostatnich pięciu miesięcy – od stycznia do maja z 13% udziałami Polsat wraz z TVN ex aequo zajmują pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych.
Maj okazał się bardzo dobrym miesiącem również dla całej Grupy Polsat, która o 3 procent powiększyła swoje udziały rok do roku i z wynikiem 25% ponownie uplasowała się na pozycji lidera.
Na tak dobry wynik oglądalności Telewizji Polsat w maju miały wpływ docenione przez widzów hitowe programy rozrywkowe, takie jak: „Dancing with the Stars. Taniec z Gwiazdami”, znakomity format „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, w którym polskie gwiazdy wcielają się w ikony polskiej i światowej muzyki, „Tylko muzyka. Must be the music”, show kulinarny „TOP CHEF”, ulubione seriale: „Przyjaciółki”, „Pierwsza miłość”, „Świat według Kiepskich”, cieszący się niesłabnącą popularnością „Nasz nowy dom”, oraz nasz kluczowy i co najważniejsze nadawany codziennie program informacyjny - "Wydarzenia".
Do najchętniej oglądanych należały również koncerty Polsat SuperHit Festiwal – w sumie, średnie udziały trzech festiwalowych dni dały Telewizji Polsat pozycję lidera oglądalności w obu grupach audytoryjnych. Łączna widownia festiwalowych koncertów to ponad 9,2 mln widzów.
Popularnością cieszyła się też bardzo dobra oferta filmowa w maju, m.in. „Need For Speed”, „Epoka Lodowcowa 3: Era dinozaurów”, „Hitman”, „Elizjum” czy „Max Payne”. Bardzo dobre wyniki zanotował też emitowany w głównym Polsacie i na antenie Polsatu Sport mecz Pucharu Polski: Lech Poznań – Legia Warszawa. Spotkanie przyciągnęło przed telewizory 1,4 mln widzów i z udziałami na poziomie 17,8% widzów w grupie 4+ i 20,7% w grupie 16-49 było najchętniej oglądaną pozycja programową w trakcie nadawania.
W maju 2016 roku doskonałe wyniki osiągnęła również cała Grupa Polsat – w grupie komercyjnej tradycyjnie już okazała się liderem, z wynikiem na poziomie 25% SHR.
Dane: Telewizja Polsat za Nielsen Audience Measurement