Rodzinna Telefonia Komórkowa na warszawskim biurowcu

Data: 
02 paź 2008

Ruszyła ambientowa kampania promocyjna Rodzinnej Telefonii Komórkowej Cyfrowego Polsatu. Jeden z wieżowców biurowych w Centrum Warszawy został wykorzystany jako ekran do wyświetlania animacji. Codziennie od 22 do 1 w nocy przy ulicy Chałubińskiego można przeczytać hasła reklamujące nową usługę platformy.

W oknach czterech pięter, z każdej strony budynku przy ulicy Chałubińskiego wyświetlane są napisy: "Jestem w ciąży", "Mamo, zdałam", "Kuba-zuchu", a także animacja telefonu komórkowego i napis "Cyfrowy Polsat", które układają się ze świateł zapalanych w poszczególnych oknach.

To niestandardowe działanie promocyjno-marketingowe zostało wykorzystane jako narzędzie wsparcia dla rozpoczętej 8 września kampanii reklamowej nowej usługi Cyfrowego Polsatu - Rodzinnej Telefonii Komórkowej - mówi Andrzej Matuszyński, Członek Zarządu ds. Marketingu w Cyfrowym Polsacie S.A. Jest to pierwsza tego typu komercyjna akcja promocyjna w Polsce przeprowadzona na tak dużą skalę.
 
Wyświetlane na budynku komunikaty są fragmentami z reklam najnowszej usługi Cyfrowego Polsatu - Rodzinnej Telefonii Komórkowej. Pomysł na wykorzystanie napisów w oknach budynku zrodził się z chęci unowocześnienia dotychczas wykorzystywanego narzędzia - scrolli na ekranie monitora. Dzięki wykorzystaniu okien na wszystkich czterech ścianach wieżowca, przechodnie i przejezdni poruszający się w Centrum Warszawy mogą obserwować animacje pozostając dalej w ruchu. Światła są widoczne i intrygujące także dla mieszkańców innych dzielnic stolicy, sąsiadujących ze Śródmieściem.

Do zrealizowania pomysłu zostało zaangażowane Studenckie Koło Naukowe MOS (Microsoft Oriented Societ) z Wrocławia, które zrzesza studentów Aparatury Elektronicznej na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej, pragnących rozwijać swoje umiejętności związane z programowaniem mikrokontrolerów i projektowaniem urządzeń elektronicznych techniki cyfrowej.

W celu realizacji przedsięwzięcia, na każdym piętrze został umieszczony jeden sterownik. Sercem sterownika jest mały mikroprocesor - mówi  Filip Rus, lider grupy i pomysłodawca. Do jednego sterownika są podłączone wszystkie moduły z żarówkami na piętrze. Natomiast sterowniki spięte są w sieć podłączoną do komputera, dzięki czemu mamy kontrolę nad każdą żarówką - dodaje.

Akcja, wykorzystująca nowoczesne rozwiązania techniczne oraz pomysł nietypowej zabawy została przygotowana przez Dział Promocji Cyfrowego Polsatu.

Pierwszy tego rodzaju pokaz w Polsce odbył się w trakcie juwenaliów 2007 we Wrocławiu. Natomiast w Warszawie podobny projekt został zrealizowany w podczas akcji Bródno, w trakcie której mieszkańcy bloku przy ul. Krasnobrodzkiej 13 (wykazując przy tym niespotykane zaangażowanie i dyscyplinę), utworzyli ogromny napis 2000 z okien oświetlonych w zaplanowanym porządku.

prstats.po?p=220430

Kategoria: 
Ostatnia aktualizacja 26.09.2014