Grupa Polsat Plus w III kw. 2025 roku: bardzo dobre wyniki sprzedaży nowej oferty multiplay, Telewizja Polsat i Grupa Polsat-Interia liderami w swoich kategoriach, zakończenie budowy farmy wiatrowej Drzeżewo

Data

W III kw. br. Grupa Polsat Plus zanotowała bardzo dobre wyniki sprzedaży nowej oferty usług łączonych. Liczba klientów multiplay wzrosła do ponad 3 mln. Grupa Telewizji Polsat była liderem oglądalności, a Grupa Polsat-Interia pozostawała nr 1 wśród wydawców online. Grupa Polsat Plus zakończyła budowę swojej największej farmy wiatrowej w Drzeżewie i wyprodukowała 237 GWh zielonej energii z własnych OZE. Wyniki finansowe Grupy Polsat Plus były zgodne z konsensusem rynkowym.

Najważniejsze wydarzenia:

  • Do ponad 3 mln (o 41 tys. r/r) wzrosła liczba klientów usług multiplay. Z ofert łączonych korzysta 53% wszystkich klientów Grupy.
  • Konsekwentny wzrost ARPU klientów kontraktowych – ARPU klientów B2C wzrosło w III kw. br. o 4% r/r do 80,3 zł, a klientów B2B – o 2,1% r/r do blisko 1,55 tys. zł. Jednocześnie na niskim poziomie 7,4% utrzymuje się wskaźnik rezygnacji klientów z usług (churn).
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat – dzięki atrakcyjnej ramówce jesiennej i bogatej ofercie sportowej – odnotowały bardzo dobre wyniki, zwiększając udział w oglądalności do 22,7% w III kw. br. i do 22,4% w okresie 9 mies. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wyniosły 289 mln zł w III kw., a w okresie 9 mies. wzrosły o 1,7% do 981 mln zł, zapewniając jej udział w rynku reklamy TV na poziomie odpowiednio 27,6% i 28,2%. Wśród popularnych pozycji znalazły się hity programowe Polsatu, takie jak „Taniec z Gwiazdami”, „Twoja Twarz Brzmi Znajomi” czy „Milionerzy”, programy informacyjne – „Wydarzenia”, a ze sportu m.in.: Liga Europy UEFA, Liga Konferencji UEFA, Wimbledon, ATP Tour i siatkówka w stacjach Polsat Sport oraz europejskie ligi piłkarskie (francuska, hiszpańska i niemiecka) i Formula 1 w stacjach Eleven Sports.
  • Grupa Polsat-Interia niezmiennie zajmowała pozycję lidera internetu wśród polskich wydawców. Pozostała również nr 1 w kategorii mobile. Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało co miesiąc średnio 20,5 mln użytkowników, którzy generowali blisko 2 mld odsłon stron.
  • Polsat Box Go wprowadził nową pakietyzację, łączącą to, co najlepsze w telewizji i streamingu. Nowe pakiety to: Polsat Lovers, Premium i Premium Sport. Bez dekodera i długich zobowiązań można oglądać 180 kanałów TV, mnóstwo filmów, seriali i sport non stop. Logika pakietów jest prosta – każdy kolejny pakiet to pełna zawartość poprzedniego, rozszerzona o dodatkowy zestaw kanałów i treści.
  • Netia utworzyła nowe, bezpośrednie połączenie z Google Cloud w Warszawie i uzyskała status Google Cloud Interconnect Partner. Dzięki temu usługa Netia Cloud Tunnel, która od lat zapewnia klientom B2B operatora bezpośredni dostęp do zasobów wielu chmur publicznych, zyskała jeszcze lepsze parametry i poziom bezpieczeństwa.
  • Netia z nagrodą Komisji Europejskiej za połączenie Ukrainy z UE – zrealizowany przez Netię projekt East West Gate (EWG) – sieć, która zapewnia wysoką przepustowości połączeń pomiędzy Ukrainą a państwami Unii Europejskiej – został laureatem European Digital Connectivity Awards 2025 w kategorii „Cross-border and international connectivity”.
  • W segmencie zielonej energii w okresie 9 mies. br. Grupa Polsat Plus odnotowała wzrost produkcji energii elektrycznej o 15% w wyniku rozbudowy mocy produkcyjnych w wietrze. W III kw. br. wyprodukowała 237 GWh zielonej energii (126 GWh z wiatru, 22 GWh ze słońca i 89 GWh z biomasy), a w okresie 9 mies. – 830 GWh (342 GWh z wiatru, 66 GWh ze słońca i 421 GWh z biomasy). Zysk EBITDA tego segmentu działalności wyniósł 52 mln zł w III kw. i 175 mln za 9 mies.
  • Grupa zakończyła prace instalacyjne na trzeciej największej farmie wiatrowej w Polsce i jednocześnie swojej największej farmie wiatrowej w Drzeżewie o mocy 139 MW. Trwa rozruch technologiczny projektu. Farma składa się z 63 turbin, a jej szacowana roczna produkcja odpowiada zapotrzebowaniu na energię elektryczną 180 tys. gospodarstw domowych. Pełne komercyjne uruchomienie farmy planowane jest na początek 2026 r. Farma wiatrowa Drzeżewo zwiększa wiatrowe moce wytwórcze Grupy Polsat Plus dwukrotnie. Grupa pozyskała dla tej farmy finansowanie projektowe w wysokości do 953 mln zł.
  • W III kw. br. Grupa Polsat Plus odnotowała zgodne z przewidywaniami analityków wyniki finansowe. Przychody Grupy wyniosły 3,43 mld zł, a zysk EBITDA – 766 mln zł. Wolne przepływy pieniężne za 12 ostatnich miesięcy, skorygowane o capex w segmencie zielonej energii, pozostają na wysokim poziomie 860 mln zł.

Komentarze przedstawicieli Zarządu

Andrzej Abramczuk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu, Polkomtelu i Netii, Grupa Polsat Plus:

– Wyniki Grupy Polsat Plus są zgodne z naszymi planami. Uprościliśmy ofertę multiplay, a jej świetne wyniki sprzedażowe wspierają wzrost ARPU i przychodów detalicznych w kolejnych okresach. Atrakcyjna ramówka jesienna oraz silna oferta transmisji sportowych przekładają się na bardzo dobre wyniki oglądalności oraz wzmacniają pozycję Polsatu na rynku reklamy. Pozostajemy nr 1 wśród wydawców online. W segmencie zielonej energii zakończyliśmy budowę naszej największej farmy wiatrowej w Drzeżewie i tym samym kończymy okres kapitałochłonnych inwestycji w odnawialne źródła energii.

Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus:

Wyniki sprzedaży naszej nowej oferty multiplay przerosły nasze oczekiwania. Sprzedaż pakietów składających się z 3 i więcej usług wzrosła blisko 3-krotnie. Już 11% naszych klientów przeszło na nową ofertę. Dzięki temu widzimy duży potencjał do wzrostu naszego ARPU w przyszłości. Już dziś średni przychód od klientów detalicznych przebił 80 zł. Nasze ARPU rosło we wszystkich naszych segmentach: wśród klientów indywidulanych wzrosło o 4% do 80,3 zł, od klientów biznesowych – o 2,1% do 1,55 tys., a w segmencie usług przepłaconych – o 3,4% do 18,4 zł. A jeśli do tego dodamy, że wskaźnik rezygnacji klientów z usług pozostaje na niskim poziomie 7,4%, to mamy pełny obraz skuteczności naszej strategii multiplay.

W ciągu 9 mies. br. nasze OZE wyprodukowały o 15% więcej energii elektrycznej niż w analogicznym okresie ub.r. Wyniki 3 kw. były pod presją planowego generalnego remontu jednego z naszych bloków biomasowych, niskich cen energii na rynku oraz wysokiej bazy w 2024 r. To co nas cieszy, to fakt, że zakończyliśmy budowę farmy wiatrowej Drzeżewo, podwajając moce zainstalowane w wietrze. Dzisiaj to 289 MW mocy w wietrze. Przy założeniu stabilnych cen energii powinno to przełożyć się na wzmocnienie EBITDA w kolejnych okresach. Segment zielonej energii to nasza strategiczna, długoterminowa inwestycja, na którą patrzymy w okresie 30 lat.

Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych i ESG Cyfrowego Polsatu, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus:

– Odnotowaliśmy zgodne z oczekiwaniami rynku wyniki finansowe. Przy ich analizie należy mieć na uwadze, że na ich wysokość miały wpływ zdarzenia jednorazowe – w segmencie mediowym wyższe koszty licencji sportowych związane z kumulacją w 3 kw. światowych wydarzeń siatkarskich oraz nabyciem nowych praw, a w segmencie zielonej energii – planowy remont bloku biomasowego. Jednocześnie chciałabym podkreślić, że nasza Grupa ma wysoką zdolność generowania gotówki. Capex mamy pod kontrolą, zrealizowaliśmy zapowiedziane inwestycje w OZE, a w ostatnich miesiącach pozyskaliśmy finansowanie projektowe w łącznej wysokości do 953 mln zł na farmę wiatrową Drzeżewo.

infografika_wyniki_grupy_polsat_plus_w_iii_kwartale_2025_0.jpg
Ostatnia aktualizacja 19.11.2025