Cyfrowy Polsat S.A., największa platforma satelitarna w Polsce, która przygotowuje się do startu z usługami telefonii komórkowej, finalizuje wdrażanie systemu do pełnej obsługi rozliczeń usług telekomunikacyjnych.
Platforma Cyfrowy Polsat będzie działać w modelu pełnego operatora wirtualnej telefonii komórkowej (MVNO). Oracle Communications Billing and Revenue Management (BRM) to kompleksowe, konwergentne rozwiązanie, którego Cyfrowy Polsat będzie używał do obsługi billingu i zarządzania przychodami swojej nowej usługi telekomunikacyjnej Halo Polsat.
System Oracle Communications Billing and Revenue Management, oparty na oprogramowaniu Portal Software, jest kompletnym rozwiązaniem do zarządzania przychodami, w tym do analizowania rynku, budowania konkurencyjnych ofert cenowych, wyceny dokonywanej w czasie rzeczywistym, kontroli połączeń w zależności od salda abonenta, fakturowania, obsługi płatności, windykacji należności i zarządzania kontaktami z klientami oraz obsługi nowych produktów i usług oferowanych przez operatora GSM. Platforma Oracle zapewnia spójną obsługę wszystkich typów usług telekomunikacyjnych adresowanych do segmentu klientów indywidualnych oraz biznesowych, rozliczanych w trybie post-paid, pre-paid oraz mieszanym (miksy), a także umożliwia rozliczenia hurtowe z innymi operatorami telekomunikacyjnymi, w tym roaming oraz interconnect.
Oprogramowanie Oracle wybraliśmy przede wszystkim z uwagi na jego doskonałe referencje na świecie i w Polsce. Pakiet ten jest rozwiązaniem bardzo funkcjonalnym i sprawdzonym w wielu instalacjach, jest efektywny i ekonomiczny, a także stabilny i skalowalny. - powiedział Romuald Zadrożny, Dyrektor Pionu Telekomunikacji ds. Operacyjnych firmy Cyfrowy Polsat S.A. System Oracle pozwoli nam na obsługę dowolnej liczby abonentów, szybkie uruchamianie nowych usług, łatwe zarządzanie należnościami od klientów i rozliczanie się z partnerami. Będzie także obsługiwał wszystkie serwisy multimedialne, które planujemy uruchamiać w przyszłości.
Będący nową wersją pakietu Portal Sofware system Oracle Communications BRM jest nieformalnym standardem w branży operatorów GSM. Używają go na świecie takie firmy jak France Telecom, Vodafone, US Cellular, Telecom Argentina, Sony, XM Satellite Radio czy Telstra oraz w różnym zakresie prawie wszyscy operatorzy w Polsce.- komentuje Dariusz Brankowski z działu Oracle Communications Global Business Unit. Co więcej, jak podają statystyki, 17 z 20 największych operatorów telekomunikacyjnych na świecie swoje systemy informatyczne oparło o technologię Oracle, co stanowi 90% tego sektora rynku.
Platforma Cyfrowy Polsat wybrała model pełnego MVNO. Swoje usługi będzie świadczyć w oparciu o sieć radiową Ery, natomiast zaprojektowała własną sieć telekomunikacyjną i będzie działać w oparciu o własny kod dostępu PL12, własne punkty styku, umowy interconnectowe regulujące współpracę ze wszystkimi graczami obecnymi na polskim rynku i sto kilkadziesiąt umów roamingowych. Cyfrowy Polsat będzie również posiadał własny system bilingowy i CRM.