Liczba abonentów wzrosła o niemal 720 tys. do 2,19 mln. Oznacza to, że w ciągu roku baza abonentów wzrosła o niemal 50%.
- Skonsolidowane przychody wzrosły o 37% do 248,8 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2007 r.
- Wynik EBITDA rósł jeszcze szybciej i wyniósł 88,7 mln zł, co oznacza wzrost o 83%.
- Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 83,5 mln zł i był o 91% wyższy niż w analogicznym okresie 2007 r.
- Zysk netto podwoił się do 64 mln zł.
- Marża EBITDA wzrosła z 26,6% do 35,6%, marża zysku z działalności operacyjnej wzrosła z 24,1% do 33,6%, a rentowność netto wyniosła 25,7% podczas gdy rok wcześniej była na poziomie 17,7%.
- Spółka zwiększa średni przychód na abonenta (ARPU). Miesięczne ARPU Pakietu Familijnego w I kwartale 2008 r. wyniosło 37,3 zł, podczas gdy rok wcześniej było to 37,2 zł. Miesięczne ARPU Pakietu Mini wzrosło z 7,7 zł do 8,5 zł.
- To był najlepszy kwartał w naszej historii pod względem wyników finansowych - komentuje Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu.
- Z 50-procentowym wzrostem bazy abonenckiej, 37-procentowym wzrostem przychodów, marżą EBITDA na poziomie blisko 36% i podwojonym zyskiem netto możemy śmiało powiedzieć, że nasze oczekiwania zostały spełnione. Jest to dowód, że obrana przez nas strategia jest właściwa, a konsekwentnie realizowana pozwala na szybkie zwiększanie liczby abonentów i poprawę rentowności - dodaje.
Wyniki finansowe prezentuje poniższa tabela:
Wyniki finansowe (wg MSSF) | I kwartał 2008 r. | I kwartał 2007 | zmiana |
Przychody | 248,8 | 181,6 | 37,0% |
EBITDA marża |
88,7 35,6% |
48,4 26,6% |
83,2% - |
Zysk operacyjny marża |
83,5 33,6% |
43,8 24,1% |
90,5% - |
Zysk netto |
64,0 25,7% |
32,1 17,7% |
99,6% |
Przychody
Wzrost przychodów Cyfrowy Polsat zawdzięcza przede wszystkim dynamicznemu wzrostowi liczby abonentów. Ich liczba zwiększyła się do 2,19 mln na 31 marca 2008 r. z 1,47 mln rok wcześniej. Oznacza to wzrost o blisko 50%. Niemal 90% abonentów Cyfrowego Polsatu korzystało w I kwartale z prawdziwego hitu rynkowego, jakim jest Pakiet Familijny. Żadna inna cyfrowa platforma satelitarna ani telewizja kablowa w Polsce nie ma w swojej ofercie pakietu, który cieszyłby się tak dużym zainteresowaniem.
Zyski
Szybciej od przychodów rosły zyski Cyfrowego Polsatu. Dynamika wzrostu zarówno EBITDA, zysku z działalności operacyjnej, jak i zysku netto była wyższa niż dynamika wzrostu przychodów. To m.in. rezultat efektywnego zarządzania kosztami, które jest elementem strategii rozwoju Cyfrowego Polsatu. Koszty działalności operacyjnej wzrosły o 20% przy 37% wzroście przychodów.
Nakłady Inwestycyjne
Wartość nakładów inwestycyjnych Cyfrowego Polsatu w I kwartale 2008 r. wyniosła 15,2 mln zł. Niemal połowa tych nakładów związana jest z projektem MVNO (operator wirtualnej sieci komórkowej).
Od listopada 2007 r. Cyfrowy Polsat prowadzi produkcję własnych dekoderów. Pierwszy autorski produkt platformy, charakteryzujący się niezwykle małymi wymiarami - dekoder "Mini" - jest już dostępny w Autoryzowanych Punktach Sprzedaży, zarówno w opcji z abonamentem, jak i przedpłaconej.
Cyfrowy Polsat regularnie rozbudowuje swoją sieć sprzedaży. Dzięki umowie ze spółką Arteria oferta Cyfrowego Polsatu jest dostępna w 43 punktach sprzedaży w sklepach Media Markt i Saturn. Natomiast produkty pre-paid zostały wprowadzone do sieci handlowych Carrefour, Auchan i Media Expert, dając platformie łącznie ponad 200 nowych punktów sprzedaży. Sieć sprzedaży platformy liczy obecnie około 1500 punktów sprzedaży w całej Polsce.
Oferta programowa
Platforma stawia na ciągły rozwój oferty programowej i rozszerzanie usług opartych na nowych technologiach. Widzowie mają już dostęp do dwóch kanałów wysokiej rozdzielczości - Polsat Sport HD i HBO HD. Obydwa kanały są obecnie dostępne bez dodatkowych opłat Do końca tego roku Cyfrowy Polsat planuje rozszerzyć ofertę do 5 kanałów HD o tematyce filmowej, sportowej, edukacyjnej i rozrywkowej.