W związku z licznymi nieprawidłowymi informacjami na temat potencjału rynku płatnej telewizji, które pojawiły się po konferencji prasowej spółki, która odbyła się 12 marca br., Cyfrowy Polsat informuje, że według jego oceny i estymacji rynek usług płatnej telewizji jest już praktycznie nasycony.
Przytaczana w publikacjach liczba 0,5 mln abonentów nie odnosi się do potencjału nowych abonentów usług lecz dotyczy użytkowników platform satelitarnych, którzy będą co roku zmieniać operatora z racji naturalnej migracji. Co roku, zgodnie ze wskaźnikami rezygnacji z usług poszczególnych operatorów, 10-15% abonentów usług płatnej telewizji podejmuje decyzję o zmianie dostawcy (dla rynku platform liczba ta wynosi ok. 0,5 mln).
Cyfrowy Polsat upatruje możliwości dalszego rozwoju w dynamicznym wzroście liczby użytkowników usługi dostępu do Internetu oraz we wzroście zainteresowania usługami dodatkowymi – typu Multiroom, VOD, PPV – wśród dotychczasowych abonentów usługi telewizyjnej.