Najszybszy mobilny internet LTE oferowany przez Cyfrowy Polsat i sieć Plus, dzięki regularnej rozbudowie sieci, obejmuje dziś zasięgiem już ponad 66% Polaków! Użytkownicy mają teraz jeszcze łatwiejszy dostęp do ulubionej rozrywki, większy komfort pracy i możliwość wybierania spośród kilkudziesięciu urządzeń działających w technologii LTE. Jedyny realny zasięg LTE tylko w Plusie i w Cyfrowym Polsacie.
- 66,7% (blisko 26 mln) Polaków w zasięgu Internetu LTE
- 99,6% populacji (38,5 mln osób) z dostępem do technologii HSPA/HSPA+
- 10 tys. miejscowości z dostępem do LTE
- Ponad 8,5 tys. stacji bazowych
- Maksymalna szybkość pobierania danych do 150 Mb/s
- Ponad 40 urządzeń konsumenckich obsługujących LTE
- Wzrost o ok. 100% ruchu danych w sieci rok do roku
Cyfrowy Polsat i Plus jako pierwsi w Polsce i jedni z pierwszych na świecie wdrożyli komercyjnie LTE na częstotliwości 1800 MHz w paśmie 20 MHz. Jako pierwsi na świecie na częstotliwości 1800 MHz zaoferowali zawrotną szybkość do 150 Mb/s oraz modemy kategorii 4 wspierające tę przepustowość. Plus, dzięki zastosowaniu technologii CS Fallback (możliwość realizowania połączeń głosowych w zasięgu sieci LTE), również jako pierwszy w kraju, umożliwił klientom korzystanie z LTE w smartfonach.
Dynamiczny rozwój
W listopadzie 2012 roku w zasięgu technologii LTE w Polsce było 13,5 mln osób, czyli 35,14% mieszkańców kraju. Czternaście miesięcy później to już blisko dwukrotnie więcej osób! Z tej najnowocześniejszej, superszybkiej technologii może korzystać już aż 66,7% Polaków, czyli blisko 26 mln osób, natomiast z szerokopasmowego internetu w technologii HSPA/HSPA+ – 99,6%, czyli 38,5 mln osób. Łącznie ok. 8,5 tys. stacji bazowych świadczy usługi megaszybkiego internetu w technologiach LTE lub HSPA+ klientom Plusa oraz Cyfrowego Polsatu.
LTE Cyfrowego Polsatu i Plusa jest dostępne w ok. 10 000 miejscowości, nie tylko w aglomeracjach, ale także miastach, miasteczkach i wsiach.
Dzięki bogatemu, zróżnicowanemu wachlarzowi ofert i taryf oraz zapewnianym przez operatorów blisko 40 sieciowym urządzeniom, np. modemom, routerom, tabletom, laptopom i smartfonom, klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu mają dostęp do najlepszej technologii bez względu na rodzaj wykonywanej pracy, preferowany styl życia czy miejsce zamieszkania. Coraz większe zainteresowanie klientów tą usługą zaowocowało już wzrostem ruchu danych w sieci o około 100% rok do roku. Niewątpliwie przyczyniły się do tego parametry i możliwości oferowane przez LTE w Plusie i Cyfrowym Polsacie.
Sieć przyjazna klientom i środowisku
Modernizacja i rozbudowa sieci wykonywana na zlecenie Polkomtelu między innymi przez NSN (Nokia Solutions and Networks) i Ericsson służy dobrze nie tylko klientom Plusa i Cyfrowego Polsatu, ale i środowisku. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, wdrożeniu nowoczesnych modułów radiowych czy systemów chłodzenia, poprawił się komfort korzystania z sieci oraz zmniejszyły się zużycie prądu i emisja dwutlenku węgla.
Modernizacja sieci w liczbach
- 3000 specjalistów zaangażowanych w prace niemal przez całą dobę, w mrozy i upały (również z Wielkiej Brytanii, Czech, Słowacji, Serbii, Chorwacji, Rumunii, Węgier, Ukrainy)
- 20 000 km światłowodu łączącego zmodernizowane stacje
- 1 143 903 kg zawieszonych stalowych konstrukcji wsporczych
- 1 megatona zdemontowanego sprzętu starej generacji
- 30 000 ton rocznie mniej emisji CO2 w powietrzu, dzięki nowoczesnym instalacjom (dla porównania: 1 kg CO2 uwalnia lecący 2,2 km samolot)
- 1 350 000 km przejechanych przez pracowników budujących sieć (co pozwoliłoby 34 razy okrążyć Ziemię)
- 1 szajka złodziei infrastruktury telekomunikacyjnej – unieszkodliwiona ;-)
Co dalej?
„Zbudowanie zasięgu LTE dla 66 proc. oraz HSPA+ dla 99 proc. mieszkańców Polski w tak krótkim czasie było ogromnym wyzwaniem. To duży sukces, na który pracowało wiele bardzo zaangażowanych osób. Dzięki temu jesteśmy daleko przed konkurencją, lecz nie zamierzamy na tym poprzestać” – mówi Jacek Felczykowski, Dyrektor Zarządzający ds. Techniki w Polkomtelu. „Przed nami dostosowywanie sieci do rosnących oczekiwań klientów i szereg działań mających na celu utrzymanie jak najwyższego poziomu usług. Kolejne kroki w zakresie dalszej budowy zasięgu w dużej mierze zależeć będą od wyniku aukcji na częstotliwość 800 MHz”.
„Rozwój sieci LTE jest dla nas niezwykle ważny ze względu na rosnące możliwości oferowania użytkownikom urządzeń mobilnych treści wideo z naszej oferty” – mówi Beata Białkowska, dyrektor marketingu i sprzedaży w Cyfrowym Polsacie. „Dla konsumentów coraz ważniejszy staje się szybki dostęp do ulubionych filmów, programów i wydarzeń sportowych na żywo w dowolnym miejscu i czasie, na dowolnym urządzeniu. Tylko dzięki LTE możemy odpowiadać na rosnące potrzeby klientów w tym zakresie”.