Nie pozostajemy obojętni na globalne wyzwania dotyczące ochrony środowiska naturalnego i jego zasobów.
Dlatego prowadzimy w naszej Grupie liczne działania prośrodowiskowe. Ich celem jest zarówno edukacja ekologiczna pracowników, jak i minimalizacja negatywnego wpływu prowadzonej działalności na środowisko. Jednym z elementów działań proekologicznych jest zbiórka elektrośmieci.
W siedzibach Plusa rokrocznie prowadzone są zbiórki zużytego sprzętu elektromagnetycznego, który jest przekazywany do organizacji odzysku. Podczas takich akcji udaje się zebrać nawet kilka tysięcy sztuk różnego rodzaju sprzętu. W 2013 roku Polkomtel we współpracy z Regenersis Sp. z o.o. wprowadził program skupu telefonów. Z oferty może skorzystać każdy, kto ma w domu niepotrzebny telefon komórkowy. Używany aparat można sprzedać w zamian za bon towarowy na nowy telefon, ofertę w Plusie lub gotówkę uzyskaną przelewem bankowym. Telefon może być bez pudełka, ładowarki oraz akcesoriów dodatkowych, a jedynym warunkiem jest by był sprawny i posiadał baterię.
W 2013 roku Cyfrowy Polsat dołączył do ogólnopolskiej kampanii „Dobre rady na odpady”. Od tego momentu na terenie firmy zbierany jest zużyty sprzęt elektroniczny, który jest przekazywany do organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego w celu jego recyklingu. W sumie zostało zebrane blisko 2 tony sprzętu, który został zamieniony przez partnera akcji (BIOSYSTEM S.A.) na pomoce naukowe dla podopiecznych lokalnego Stowarzyszenia „Dzieci Targówka” i rośliny do „Ptasiego Ogrodu”.
W trosce o zasoby środowiska naturalnego, popieramy także filozofię „zielonego biura”. Prowadzimy zbiórkę makulatury oraz selekcję odpadów, jak chociażby zużytych tonerów. Wierzymy, że ekologicznie można pracować na co dzień – dzięki dobrym nawykom, takim jak: drukowanie i kopiowanie dwustronne, gaszenie świateł w momencie opuszczania pomieszczenia, wykorzystywanie trybu stand by komputerów, wyłączanie ładowarek i innych tego typu urządzeń z gniazdek, racjonalne zużywanie wody czy rozważne korzystanie z klimatyzacji. W Cyfrowym Polsacie pracownicy sami wypracowali 10 ekozasad, zgodnie z którymi chcą na co dzień pracować.
Ekologiczne rozwiązania zostały również wdrożone w stale rozwijających się systemach informatycznych. Dzięki wirtualizacji, z centrów danych sieci Plus możliwe było wyłączanie 100 serwerów rocznie, co daje oszczędności w zużyciu prądu rzędu 285 MW rocznie. Ograniczenie zużycia energii to redukcja CO2 do atmosfery, a dodatkowo znaczące oszczędności finansowe. W salonach sieci Plus oraz punktach Partnerów od wielu już lat do oświetlenia logo używa się oświetlenia typu LED, normą są żarówki energooszczędne, automatyczne wyłączniki świateł, a ostatnio flota samochodowa powiększyła się o samochody o niskiej emisji CO2.
Chcąc przyczynić się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do atmosfery, duży nacisk kładziemy na optymalny załadunek samochodów dostawczych, transportujących dekodery wyprodukowane przez Cyfrowy Polsat. Sprzęt oferowany przez obydwie spółki (dekodery, telefony, modemy) pakujemy w ekologiczne pudełka.
Sieć przyjazna Klientom i środowisku
Modernizacja i rozbudowa sieci wykonywana na zlecenie Polkomtelu między innymi przez NSN (Nokia Solutions and Networks) i Ericsson służy dobrze nie tylko Klientom Plusa i Cyfrowego Polsatu, ale i środowisku. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych, wdrożeniu nowoczesnych modułów radiowych czy systemów chłodzenia, poprawił się komfort korzystania z sieci oraz zmniejszyły się zużycie prądu i emisja dwutlenku węgla.