Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat odnotowała w II kwartale 2012 roku bardzo dobre wyniki finansowe w obu segmentach działalności, pomimo relatywnie trudnych warunków rynkowych. Pozytywny wpływ na wyniki miały: organiczny rozwój „dawnego” Cyfrowego Polsatu, konsolidacja pełnego kwartału wyników Telewizji Polsat, a także efekty wspólnie zrealizowanych synergii. Wyniki operacyjne Grupy, mierzącej się z niesprzyjającą sytuacją na rynku reklamy telewizyjnej i silną konkurencją na rynku płatnej telewizji, zostały utrzymane na wysokim poziomie.
- Liczba abonentów usług telewizyjnych wzrosła na koniec II kw. br. o 81 tys. rok do roku do 3,553 mln – 2,751 mln abonentów pakietów Familijnego i Premium oraz 803 tys. abonentów pakietu Mini;
- Pozyskania brutto platformy w II kw. br. wyniosły 63 tys.;
- Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wzrosła rok do roku o 57 tys. do 99 tys.;
- Liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wzrosła rok do roku o 11 tys. do 141 tys.;
- Średni przychód na abonenta (ARPU) w II kw. br. wyniósł: 45,9 zł dla pakietu Familijnego oraz 13,2 zł dla pakietu Mini;
- Wskaźnik odpływu klientów (churn) został utrzymany na niskim poziomie wynoszącym 9,2%;
- Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł w II kw. br. 20,0%;
- Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej w II kw. pozostał na stabilnym poziomie wynoszącym 22,5%.
– Drugi kwartał, mimo mało sprzyjającej sytuacji rynkowej, zakończyliśmy bardzo dobrymi wynikami finansowymi całej Grupy. Kolejny raz możemy pochwalić się rekordowo wysokimi przychodami i wynikiem EBITDA „dawnego” Cyfrowego Polsatu. Również wyniki Telewizji Polsat, działającej na trudnym rynku reklamy, utrzymaliśmy na bardzo dobrym poziomie w porównaniu do konkurentów, uzyskując blisko 36% marżę EBITDA. Bardzo nas cieszą osiągnięte z Telewizją Polsat efekty synergii w obszarze marketingu, technologii, dostępu do treści programowych, a także backoffice’u. Ich realizacja nastąpiła dwa razy szybciej niż zapowiadaliśmy w momencie ogłoszenia transakcji i przełożyła się na poprawę marży EBITDA pro forma o 2,2 punktu procentowego – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A.