Cyfrowy Polsat prezentuje wyniki zgodne z oczekiwaniami

Data: 
28 sie 2013


teaser_14.jpg

Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat prezentuje zgodne z oczekiwaniami wyniki finansowe za II kwartał br. W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym Cyfrowy Polsat kolejny raz odnotował rekordowy poziom przychodów, dzięki stabilnie rosnącemu ARPU i prawie dwukrotnemu wzrostowi bazy klientów usługi internetowej. W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Grupa utrzymała wysoki poziom marży EBITDA, pomimo wciąż mało sprzyjającej sytuacji rynkowej. Grupa utrzymuje wysoki poziom przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, co pozwoliło jej na dokonanie kolejnej dobrowolnej spłaty raty długu.

 

  • Liczba abonentów płatnej telewizji na koniec II kw. br. utrzymała się względem II kw. 2012 r. na stabilnym poziomie 3.545.582;
  • Liczba abonentów usługi Multiroom na koniec II kw. br. wzrosła do około 573 tys. (16% bazy), czyli niemal dwukrotnie w porównaniu do końca II kwartału 2012 r.;
  • Już blisko 80% abonentów Cyfrowego Polsatu korzysta z dekoderów HD;
  • Ponad 350 tys. sprzedanych urządzeń do odbioru TV Mobilnej;
  • ARPU Pakietu Familijnego w II kw. br. wzrosło rok do roku o 5,2% do 48,3 zł, a Pakietu Mini wyniosło 12,8 zł;
  • Wskaźnik odpływu klientów (churn) utrzymany został na stabilnym poziomie i wyniósł 8,8% za okres 12 miesięcy zakończony 30 czerwca br.;
  • Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wzrosła rok do roku niemal dwukrotnie do 188 tys.;
  • Łączna liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wyniosła na koniec II kw. br. 136 tys.;
  • Średnia miesięczna liczba użytkowników IPLA w okresie pierwszych 6 miesięcy 2013 r. wyniosła ponad 3,8 mln, w tym: ponad 2,5 mln to użytkownicy witryny i aplikacji PC oraz około 1,3 mln użytkowników aplikacji na urządzenia mobilne, Smart TV, dekodery, konsole do gier;
  • Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł w II kw. br. 19,7% (23,2% z uwzględnieniem udziałów kanałów TV4 i TV6) i 20% w I połowie br. (23,4% z uwzględnieniem udziałów kanałów TV4 i TV6);
  • Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej wyniósł w II kw. br. 22,7% oraz 23,1% w I połowie br.

 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników operacyjnych za II kwartał segmentu usług świadczonych klientom indywidualnym. Dzięki skutecznym programom utrzymaniowym mamy stabilną, 3,5-milionową bazę abonentów płatnej telewizji. Baza ta stanowi dla nas duży potencjał do sprzedaży pakietów i usług dodatkowych, w szczególności usług dostępu do Internetu. W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej odnotowaliśmy w II kwartale zgodne z przyjętą strategią udziały w oglądalności, a dynamika naszych przychodów reklamowych pozostawała zgodna z rynkiem – mówi Dominik Libicki, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A.

 

Czytaj więcej (PDF 648KB)

prstats.po?p=252042

Kategoria: 
Ostatnia aktualizacja 03.10.2014